contactslot amazon
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 07:15 - 16-07-2025 07:28 #1477903
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic contactslot amazon
Hallo Marco,
bij dat type moet je het hele slotunit eruit halen (dus de hele aluminium "klem" met het eigenlijke slot erin, zie foto) en dan compleet vervangen of (laten) repareren, men kan niet zoals bij het oude type even alleen het slot erin wisselen. Eigenlijk kunnen de kleine palletjes in het slot niet zodanig bewegen dat de sleutel eruit kan als deze niet in de juiste positie daarvoor staat. Dus ik vrees dat het slot versleten is en de unit vervangen moet worden.
succes,
Rudi
bij dat type moet je het hele slotunit eruit halen (dus de hele aluminium "klem" met het eigenlijke slot erin, zie foto) en dan compleet vervangen of (laten) repareren, men kan niet zoals bij het oude type even alleen het slot erin wisselen. Eigenlijk kunnen de kleine palletjes in het slot niet zodanig bewegen dat de sleutel eruit kan als deze niet in de juiste positie daarvoor staat. Dus ik vrees dat het slot versleten is en de unit vervangen moet worden.
succes,
Rudi
Laatst bewerkt 16-07-2025 07:28 door Rudi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 09:35 #1477905
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic contactslot amazon
Hallo Marko en Rudi, hetzelfde probleem heb ik ondervonden met mijn Amazon Combi modeljaar 1969. Contactslot en stuurbuis met de originele breekbouten. Marko kijk of jouw stuurbuis met breekbouten bevestigd is, zoniet hoef je ze ook niet uit te boren. Stuurslot idem dito. Als het stuurslot bevestigdt is met breekbouten dient de stuurbuis gedemonteerd te worden. Ikzelf heb er een middag werk aan gehad. Gelukkig had ik een reserve stuurslot liggen. Voor het uitboren van de breekbouten van het stuurslot dient de stuurbuis geheel uit de auto verwijderd te worden omdat in de auto geen plaats is om te boren. Groeten Albert
- Marco Wuyts
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 17:11 #1477911
door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic contactslot amazon
Ok, thx ! Ik voel dat er een klusje aankomt.
Laat ik maar eerst even kijken naar die breekbouten en op zoek gaan naar een nieuwe slotunit.
Hopelijk heeft er iemand ergens een filmpje van gemaakt zodat ik in mijn hoofd al eens kan oefenen.
Dat zetten we dan tegen september op de agenda.
Laat ik maar eerst even kijken naar die breekbouten en op zoek gaan naar een nieuwe slotunit.
Hopelijk heeft er iemand ergens een filmpje van gemaakt zodat ik in mijn hoofd al eens kan oefenen.
Dat zetten we dan tegen september op de agenda.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 17:51 #1477912
door Rudi
Uitboren van de breekbouten hoeft normaal niet: of er met een slijptolletje een sleuf in slijpen voor een platte schroevendraaier of met een spitse drevel "losdraaiend" lostikken. Nog niet zelf hoeven te doen dus ik weet het volgende niet zeker, maar ik dacht dat het voorgaande ook kan lukken zonder de stuurkolom eruit te halen.
- Kevin de Graan
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 19:23 #1477913
door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic contactslot amazon
volgens mij hoeft de stuurkolom er inderdaad niet af. Wel het stuur, richtingaanwijzer en de kap. De breekbouten had ik zelf wel uitgeboord, maar wellicht is de optie van een sleuf nog mooier. De bouten zijn volgens mij nog wel te verkrijgen verder in VKO onder nr 687109. Ik weet niet of ik zelf toen breekbouten terug geplaatst heb of standaard bouten.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 19:50 #1477914
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic contactslot amazon
De zwarte kap is ook groter en de bevestiging is ook anders.In de jaren 60 waren alle onderdelen hiervoor als een set te koop.De oorspronkelijke bobine bleef er gewoon op zitten .Ik heb deze klus een keer in omgekeerde volgorde gedaan.
groet ,Niek de Boer.
groet ,Niek de Boer.
- Marco Wuyts
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-07-2025 22:06 #1477916
door Marco Wuyts
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2025 07:50 #1477921
door Rudi
22A is het electrische deel dat in het stuurslot gemonteerd zit, twee eenvoudige schroefjes en dus makkelijk te demonteren.
De breekbouten zijn de 21 en niet zo eenvoudig los te schroeven als niet iemand anders dat al eens gedaan heeft.
De breekbouten zijn de 21 en niet zo eenvoudig los te schroeven als niet iemand anders dat al eens gedaan heeft.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2025 15:00 - 17-07-2025 15:04 #1477927
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic contactslot amazon
Ik heb de breekbouten diverse keren losgekregen met een scherp beiteltje . De slot unit is niet meer nieuw te koop. Ze worden wel gereviseerd. Prijs ongeveer 275 euro.
succes, Niek de Boer.
succes, Niek de Boer.
Laatst bewerkt 17-07-2025 15:04 door Niek de Boer. Reden: Aanvulling
- Marco Wuyts
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-08-2025 23:17 #1478098
door Marco Wuyts
Ondertussen heb ik een stuurslot gevonden.
Ik ga het nog even houden zoals het is tot na de zomer ; dit wordt een herfst/winterklusje.
Zoals je kan zien hebben ze daar vroeger ook een inkeping gemaakt om een platte schroevendraaier te kunnen gebruiken. Ze hebben de beugel een klein beetje mee doorgezaagd.
Ik ga het nog even houden zoals het is tot na de zomer ; dit wordt een herfst/winterklusje.
Zoals je kan zien hebben ze daar vroeger ook een inkeping gemaakt om een platte schroevendraaier te kunnen gebruiken. Ze hebben de beugel een klein beetje mee doorgezaagd.