contactslot amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2002 07:53 #56942 door
contactslot amazon is gemaakt door
Ik heb een Amazon met het contactslot in het dashboard (met alle problemen die hierbij horen). Als ik dit wil ombouwen naar een contactslot aan het stuur (dus ook met stuurslot), wat moet ik dan allemaal ombouwen? Er moet dan sowieso een andere bobine op, maar moet ook de stuurstang vervangen worden? En nog andere zaken? Wie heeft ervaring hiermee of goede raad (of de juiste onderdelen hiervoor)???? Alvast dank, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2002 12:12 #60513 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Ik dacht dat de stuurstangen bij het stuur hetzelfde waren maar zal dat nog eens nakijken. De stuurstang die voor de latere modelen gebruikt werd is we een gedeelde stuurstang. Het betekend dat je ook het stuurhuis moet vervangen. Het voordeel van een kontaktslot op je stuur is dat deze veel lichter werkt, zie ook het vorige V44 blad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2002 22:17 #60512 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Waarom zou je dat doen? In ± 800.000 km Amazon ervaring heb ik één keer een scheurtje gehad in een sleutel, tijdig een nieuwe laten maken overigens, en één keer een uitgelubberd slot meegemaakt. Het vervangen van een slot is normaliter een kwestie van luttele minuten.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 08:38 #60511 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Bij mij is de slotbehuizing zodanig uitgelubberd dat starten met de sleutel niet meer mogelijk is. Tevens geeft dit andere niet zo prettige neveneffecten. Vervanging van de slotbehuizing is aardig prijzig omdat de gepanserde kabel en bobine hieraan vast zitten. Als ik dan toch het een en ander moet vervangen, heb ik liever een iets betrouwbaarder geheel (want ik hoor wel vaker deze problemen, dus Siang ik denk dat jij gewoon het treft en geluk hebt :=)) en dan heb ik ook meteen een stuurslot erbij. Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 10:09 #60510 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Bij mij trad hetzelfde euvel op: erg zwaar startwerk. De vorige eigenaar heeft toen naast het contactslot in het dashboard een startknop gemonteerd. Dus: sleutel omdraaien en daarna starten met de startknop. Werkt perfect!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 22:21 #60509 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Ik heb gewoon het contact goed geolied. Daarna had geen problemen meer. (wel eerst het cilindertje eruit halen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 12:11 #60508 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Rene,Heb je nog wat kunnen controleren of de stuurstangen gelijk zijn? Bij mijn Amazon zit er al het latere type gedeelde stuurkolom in. Groeten en alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 12:12 #60507 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Voor reparatie van het contactslot moet je even kijken in het vorige volvo magazin. Gert-Jan legt daarin uit hoe je het euvel kan voorkomen.Volgens mij zijn de uiteinde van de stuurstangen hetzelfde, dus zou je deze niet hoeven te vervangen. Maar als je toch bezig bent het is veiliger om een gedeelde stuurstang te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 12:26 #60506 door
Beantwoord door in topic contactslot amazon
Als je een latertype stuurstang hebt dan is het toch goed?Ik heb het eerdere type al ingebouwd maar als ik in mijn geheugen grijp en in de onderdelen boeken kijkt dan is dat deel het zelfde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.