koplamp lichtsterkte

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2002 11:13 #62780 door
Beantwoord door in topic koplamp lichtsterkte
Gijs,De spanningsregelaar is helemaal in orde en hier zijn ook de spanningen en laadstroom volgens het (haynes) boekje. De veel te lage spanning geldt wel bij koude motor, en hier is dan het toerental een stuk lager dan warm stationair. Ik verwacht dat bij warme motor er zo'n 0,5V-1V spanningsverlies zal zijn tgv bekabeling en overgangsweerstand in de schakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2002 07:26 #62779 door
Beantwoord door in topic koplamp lichtsterkte
Arno,Ik heb ook H4-lampen, maar ik heb niets te klagen over de lichtopbrengst, of het lichtbeeld. Dit zijn (helaas) de platte varianten in plaats van de toch mooier staande bolle, maar nogmaals over het licht niet te klagen. De lampen staan elektrisch wel zodanig geschakeld dat ze via een relais dat aangestuurd wordt door de lichtschakelaar bediend worden. De voeding voor de lampn komt dan door een relatief dikke kabel direct van de accu (wel met een zekering ertussen). Een paar weken geleden heb ik ook al deelgenomen aan een discussie op dit forum over lichtopbrengst en lichtbeeld van H4-lampen, misschien dat dat nog wat aanvullende info voor je kan leveren. Succes en een "verlicht" nieuwjaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.