lichtsterkte achterlichten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2004 20:51 #71851 door
Beantwoord door in topic lichtsterkte achterlichten
Goed gevonden Gert! Ik heb het opgezocht.Waar heb jij ze gekocht? In Belgie bij anglo parts? En welke zijn het precies?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2004 20:55 #71850 door
Ik moet nu als de donder naar beneden ,want Sinterklaas is gearriveerd!!!!!!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2004 21:39 #71849 door
<p>
Die gaat vanzelf weer weg (hopelijk zonder jou... ;-)<br>
Wat betreft die lampjes uit Australië: die heb ik nog nergens gekocht, maar je zou eens kunnen informeren bij Anglo Parts in Veenendaal. Zelf monteerde ik vijftien jaar geleden al G6 halogeenlampjes met speciale fittingen in achterlichthuizen van klassiekers. Geeft gewoon meer licht plus een enorme levensduur. Met chroomfolie erachter wordt de lichtopbrengst uiteraard nog iets beter.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2004 21:41 #71848 door
Wim,
Gewoon je reflectoren polijsten, ze zijn dof geworden in de loop der jaren dus is het rendememt enorm teruggelopen. Als polijsten echt niet meer lukt kun je ze ook gewoon witschilderen. Je staat ervan te kjken hoeveel licht er dan uit een Amazon achterlicht komt. (moderne auto's hebben ook maar 5W/21W duplo lampjes in de achterlichten)
O ja, nieuwe lampjes helpen ook, zeker als de glasbol aan het afzwarten is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2004 08:42 #71847 door
Aanvulling op reflectoren 'oppoetsen': ik heb zelf een klein potje zilververf (hobby/modelbouw) leeggeverfd; dit scheelde ook enorm in de lichtsterkte.<br>
De lichten van onze auto's zijn qua oppervlakte wel kleiner dan die van moderne auto's maar qua wattage inderdaad niet. Bij moderne auto's luistert de vorm van de reflector vaak veel nauwer omdat het licht over een groter oppervlak moet worden verspreid. Let maar eens op nieuwe auto's: daar zie je de lichten vaak alleen maar als je er recht achter staat, van de zijkant zie je dan niets tot nauwelijks iets.<br>
Groet, <i>Marko</i>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2004 18:57 #71846 door
Ik rij al jaren met alufolie in de achterlichten en de lichtsterkte doet niet onder voor een moderne auto. Dit is echt de snelste en goedkoopste oplossing. Je kan ze ook laten verchromen heeft het zelfde efect met uitstraling alleen je beurs is iets leger.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2004 10:07 #71845 door
Je had het erover om LED lampen te monteren, maar dat je dat op zich niet zo goed vind, omdat je ze van opzij niet kan zien. <br>
De afgelopen tijd rijden er steeds meer nieuwe auto's rond met LED achterlichten en het kan dus heel goed, het is alleen even uitzoeken of het wel mooi staat en hoeveel LED's je nodig hebt voor een goede lichtopbreng.<br>
Ik denk dat LED wel vel genoeg zijn als je de ultra-bright LED's koopt tenminste. Ik heb in mijn fiets achterlicht ook LED's gemaakt. Het voordeel hiervan is dat ze niet meer kapot gaan (daarvoor gingen ze ongeveer 1 keer in de maand kapot). Deze heb ik toen gemaakt door een kapot lampje te nemen en hiervan het glas kapot te maken, zo heb je een makkelijke manier om je LED's met eeen weerstand vast te solderen. <br>
Voor de auto zou je ook een lampje kunnen nemen en het glas kapot maken, vervolgens een printplaatje eropmaken welke precies in de achterlichtunit past en daarop de ledjes solderen. <br>
Je moet het dan zo maken dat wanneer je je gewone licht aandoet er een aantal (experimenteren voor het aantal) LED's aangaan en als je je rem intrapt moeten ze allemaal aangaan. Ik weet haast wel zeker dat je dan met ultra-bright LED's genoeg lichtopbrengst hebt.<br>
<br>
Je had het ook over een derde remlicht die niet bij een klassieker past, nou wil ik zelf een derde remlicht gaan maken met speelgoed autootjes. Deze autootjes wil ik met de kont naar de achterruit toe zetten en dan in de achterlichten (en misschien achter de achterruit) van de autootjes LED's maken. Nou moet ik alleen nog een stuk of tien (klassieke) autootjes zien te vinden. Op die manier hoop ik een mooi derde remlicht te maken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2004 16:31 #71844 door
Bedankt voor de vele reacties en oplossingen. Ik ga het proberen met de chroomverf en halogeen lampen. Is het minste werk en lijkt mij een goed resultaat te geven. De chroomverf heb ik inmiddels, voor de lampen ga ik binnenkort bij angloparts in veenendaal kijken. Zal wel laten weten hoe de resultaten zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 07:55 #71843 door
angloparts in veenendaal kan inderdaad halogeen duplolampen leveren (zijn nu besteld en vanaf januari weer op voorraad).
de lampen hebben echter wel een hoger wattage (10/35W) en dus stroomverbruik. de lampjes zijn helaas ook niet echt goedkoop €22,- per 2.
AngloParts Storkstraat 3 3905 KX Veenendaal tel: 0318-551334 fax: 0318-551395 Internet:
www.anglo-parts.com/holland.htm

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2005 09:10 #71842 door
Hallo Wim Oostrom, ik ga in een oldtimer met 6V installatie jouw tweede opossing toepassen ( de pasgemaakte printplaat). Over LED's in achterlichten is ooit een artikel verschenen in ons clubblad, weet jij misschien welke aflevering dat was?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD