airco

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2004 23:28 #72018 door
Beantwoord door in topic airco
Ed ,hoe kom ik aan je email adres?
Ik ben afgelopen vrijdag ook nog bij Corlo Scmidt in gemert naar een airco pompsteun van een P1800 wezen kijken,maar die past nooit op een amazone of een PV.
Ik heb een nieuwe steun ontworpen voor de aircopomp.Wat wij gebruiken is een moderne kleine japanse pomp.De hele gedachte gang achterdeze aircoinstalatie is onze reis naar amerika komende zomer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 10:05 #72017 door
Voor beslagen ruiten heb je ook anti-condens middeltjes, alhoewel deze niet heel veel helpen werkt het toch weer een beetje.<br>Voor het raampje open doen: het werk bij mij beter om aan beide kanten het raampje een heel klein beetje open te doen dan aan één kant verder open. En het blijft nog warmer ook in de auto.<br><br>Er bestaan ook elektrische kachels: zie www.kevershop.nl/ vervolgens kachels en dan halverwege de pagina

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 15:35 #72016 door
Huke, is dat een Sankyo pomp ?
Wist je dat Wiebren de Jong ook een nieuwe steun heeft gemaakt voor de 1800/B20, naar ideen van een Amerikaans concept.
Het lijkt mij zeer zinnig voor de Route 66 een airco te monteren, wel eens in augustus door Arizona gereden ?
Mijn email is e.zee5@chello.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 22:37 #72015 door
Je moet er in de winter ook niet mee rijden! (grapje).Die anti-condens vloeistof helpt juist erg goed,maar je moet het wel iedere week herhalen.Hoe houdt Ben trouwens 5 minuten zijn adem in.? Komt dit de verkeersveiligheid wel ten goede?Als ik dit doe is niet alleen mijn nek stijf ,maar na enige tijd mijn hele lichaam.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2004 14:08 #72014 door
<i>Hoe houdt Ben trouwens 5 minuten zijn adem in.? Komt dit de verkeersveiligheid wel ten goede?</i><br>Nou eigenlijk hou ik m'n adem maar 1 minuut in, dan draai ik het raam even op een kier blaas mijn 'oude' lucht er uit en 'verse' weer in. En dat herhaal ik dan 5 keer...<br>
Je zou natuurlijk zo'n mobiele airco op 220 volt mee kunnen nemen met een heel lang verlengsnoer. Of misschien via een omvormer op de sigarettenaansteker, of de accu van je mobiele telefoon ofzo? <br>
Ik heb ook wel eens gedacht om een lege duikfles mee te nemen, en een systeem te bouwen die de vochtige adem opvangt, comprimeert en opslaat in die tank. Misschien in combinatie met een volgelaatsmaskers ofzo. Ik heb het toch maar niet gedaan omdat zo'n tank nogal zwaar is en dat is niet goed voor de accelaratietijden natuurlijk, en die is zowiezo al slechter bij koude motor: ik kan hem niet eens lekker tot 7000 tpm doortrekken de eerste minuut, anders overstemt hij de radio en de toeterende auto's achter me... ;)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD