electrische fan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2005 21:09 #73775 door
Beantwoord door in topic electrische fan
Het artikel waar ik op doelde staat in uitgave nr. 1 van 1997 (wat gaat de tijd snel). Hierin beschrijft Jan Blok de inbouw in een amazon.
Groeten Fred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2005 21:23 #73774 door
Helaas ben ik pas 1 1/2 jaar lid. Ronald hier mijn email adres ik heb wel belangstelling eugenwulff(a)zonnet.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2005 23:11 #73773 door
Met de strekking van het artikel bedoel ik eigenlijk: wat is het nut? Natuurlijk kun je de gekste dingen in je Amazon inbouwen, maar waarom zou je? Alleen maar vanwege de vermogenswinst? Nou: dan kom je bedrogen uit, hoor. Een zelfdenkende fan draait op stroom. Waar komt die vandaan? Uit de accu. Een waar komt die lading vandaan? Uit de dynamo. En waarmee wordt die dynamo aangedreven? Juist. Er is nog altijd zoiets als de wet van behoud van energie. Dus àls je er al op vooruit gaat, nou... dan toch niet revolutionair veel. Reken maar eens na hoeveel kilometer je moet rijden om de inbouwkosten terug te sparen...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 12:36 #73772 door
Ik heb t.b.v. een reis naar frankrijk in de zomer een BX fan voor de radiator geplaatst van mijn 144 voor noodsituaties (langzaam rijdende file in de hitte of in de bergen) Geen sensor maar aangesloten op de schakelaar van mijn achterruit verwarming (gebruik ik toch niet in de zomer en is gelijk gezekerd en schakeld uit als je het contact uitzet) Nadeel is dat je de temperatuur in de gaten moet houden, te koud is ook niet goed. Heeft perfect gefunktioneerd. Zeker als tijdelijke oplossing, in nederland heb ik voldoende koeling.

succes, Jarl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 15:29 #73771 door
zelf rij ik met een fan uit een renault 19
uit ongeveer 90", past zonder aanpassing aan de voorkant van de radiator , metaalboor 4mm en 4 parkers is genoeg , echter de fan draait de verkeerde kant op ,
dit is eenvoudig op te lossen door de + en -
om te draaien , dan draait de motor de andere kant op.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 17:05 #73770 door
Koert, de reden om dit eens te proberen is vooral nieuwschierigheid. Natuurlijk zal de vermogenswinst en bandstofbesparing niet zo spectaculair zijn (hoewel ze op de site van kenlowe beweren dat het 8.5% scheelt"Around 8.5% fuel saving, Increased performance, Less pollution, Quieter running ").Ook ben ik benieuwd of in de file de temperatuur dan wel gewoon netjes in het groen blijft. Je hebt gelijk dat een electrische fan ook energie kost maar aangezien de rijwind meestal voldoende is zal hij niet zo vaak aanslaan, zoals john ook al zei.
Een nadeel vind ik wel hoe het eruitziet de vaste fan heeft wel iets...en zo'n moderne ventilator hm.
M.a.w ik zie het gewoon als expiriment en zie wel wat er van komt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 19:36 #73769 door
Kijk eens op de site van regio oost
www.fullspeed.to/v44-oost
Hier beschrijf ik de montage en welke censorr je nodig hebt. Bij mij werkt het al 2 jaar naar behoren en met warm weer ben ik blij als ik hem hoor. Je kan ook gewoon een schakelaar plaatsen en dan denk je zelf.
Succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 20:32 #73768 door
René, waar staat dat precies?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 22:06 #73767 door
open eerst "techniek"
vervolgens "tips en tricks"
en als laatste "verwarming"
m,vr,gr,Jan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2005 17:45 #73766 door
bijna goed techniek, tips en triks en dan motor. Ik moest zelf ook even zoeken. Misschien moeten we dat nog iets verbeteren
Maar daar komen we vanzelf achter als er vragen gesteld worden.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD