kapotte bobine
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2005 22:29 #74420
door
Beantwoord door in topic kapotte bobine
Een condensator kan wel degelijk zo kapot zijn dat hij niets meer doet en dan heb je geen vonk.
Begin bij het begin. Meet of je wisselend 12 volt / 0 volt op de draad hebt die van de contacten naar de bobine loopt als je de motor draait, door de auto te verrijden met contact aan. Haal de verdeel kap er voor de zekerheid wel af.
Geen wisselend voltage, dan heb je of sluiting in de draad die vanaf de contactpunten loopt, of een kapotte condensator. Als dat allemaal in orde is moet de bobine vonken, als je de kabel vlak bij massa houdt. Zo niet bobine kapot.
Het kan ook zijn dat je een massa verbinding mist, b.v aan de bobine.
Succes!
Begin bij het begin. Meet of je wisselend 12 volt / 0 volt op de draad hebt die van de contacten naar de bobine loopt als je de motor draait, door de auto te verrijden met contact aan. Haal de verdeel kap er voor de zekerheid wel af.
Geen wisselend voltage, dan heb je of sluiting in de draad die vanaf de contactpunten loopt, of een kapotte condensator. Als dat allemaal in orde is moet de bobine vonken, als je de kabel vlak bij massa houdt. Zo niet bobine kapot.
Het kan ook zijn dat je een massa verbinding mist, b.v aan de bobine.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2005 22:38 #74419
door
"Het kan ook zijn dat je een massa verbinding mist, b.v aan de bobine."
Moet een bobine eigenlijk massa maken (bijvoorbeeld via de carrosserie) of niet?
Ik heb trouwens wel wisselend voltage, ik had een lampje aangesloten en die ging knipperen.
Moet een bobine eigenlijk massa maken (bijvoorbeeld via de carrosserie) of niet?
Ik heb trouwens wel wisselend voltage, ik had een lampje aangesloten en die ging knipperen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2005 09:40 #74418
door
Huib, ik denk niet dat een condensator zo kabat kan zijn dat je hierdoor geen vonk meer krijgt. Naar mijn mening zou je zelfs een vonk krijgen als je de hele condensator er tussen uit haalt. <br>Een goed advies lijkt mij wat Huib ook zegt: "Meet of je wisselend 12 volt / 0 volt op de draad hebt die van de contacten naar de bobine loopt als je de motor draait". <br/>Hierbij ook kijken of de bobine een goede massa vebinding heeft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2005 22:53 #74417
door
Zonder condensator loopt de motor absoluut niet. Ik weet het zeker want bij mij was de draad van de condensator eens losgebroken, wat resulteerde in een enorme knal met een steekvlam uit de uitlaat, en vervolgens totaal geen vonk meer. Draad weer vast en lopen. Dus een inwendige draad onderbreking zorgt ervoor dat een condensator totaal niet werkt.
Als je met een proeflampje wel knipperend licht hebt, kan de condensator nog steeds kapot zijn.
Als je met een proeflampje wel knipperend licht hebt, kan de condensator nog steeds kapot zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2005 19:05 #74416
door
OK... dus het kan WEL de condensator zijn...
Nou, dan gaan we dat nog maar eens proberen.
Nou, dan gaan we dat nog maar eens proberen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2005 23:12 #74415
door
Laat nog even weten hoe het afloopt!
Succes!
Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2005 21:54 #74414
door
Ik ga het even helemaal anders doen... Volgende week zondag zetten we een 2e 144 naast degene die niet wil starten. Dan zetten we eerst de condensator over. Als dat niet helpt, de bobine. Als dat niet helpt, tsja.. dan gaan we verder totdat hij weer wil starten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2005 20:46 #74413
door
HET WAS DE CONDENSATOR!!!!
Nieuwe erop gezet hij loopt!!!
Nieuwe erop gezet hij loopt!!!