extra accu

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 08:42 #78160 door
Beantwoord door in topic extra accu
Maar hoe zat het dan bij die MG's en andere Engelse merken, die gebruikten toch 2 6V accus die geschakeld 12V leverden? Ik kan mij ook herinneren dat er 2 accu's onder de achterbank zaten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 13:00 #78159 door
Beantwoord door in topic extra accu
Die staan in serie geschakeld anders krijg je geen 12 volt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 20:52 #78158 door
Beantwoord door in topic extra accu
In serie schakelen van accu's kan dus wel zonder problemen. In serie schakelen betekend de plus van de ene accu aan de min van de andere. De spanning van de twee accu's worden dan bij elkaar opgeteld. Het vermogen dat de accu's dan kunnen leveren is echter zo laag als die van de accu die het kleinste vermogen kan leveren.<br>
Bij het parallel schakelen worden de plussen en de minnen van accu's aan elkaar gemaakt, maar omdat er altijd een spanningsverschil is tussen bijde accu's zal er direct een stroom gaan lopen.<br>
Alleen in theorie kunnen de spanningen van bijde accu's even hoog zijn, dan zouden de accu's samen een totaal vermogen kunnen leveren die even hoog is als die van bijde accu's opgeteld. Let wel op dat dit slechts in theorie is, omdat twee accu's niet direct parallel te schakelen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD