contactsleutel

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-01-2016 20:26 #157326 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic contactsleutel
Henry, met ene proeflampje kun je achterop het contactslot meten welke draad spanning krijgt als je hem in de startstand draait. evt kun je de draad op de startmotor losmaken (dunste draad met een schuifstekkertje) zodat de motor niet start. niet vergeten terug te zetten....

Zo kom je erachter welke draad de startstroom / startsignaal naar de startmotor stuurt. Dat is de ene aansluiting op je startknop.
De andere is een 12V aansluiting over het contact. Op dezelfde manier als hierboven kun je ook achter je contact meten welke draad altijd onder spanning staat (die moet je niet hebben) en welke spanning krijgt als je hem op contact zet (die moet je hebben) vanaf de draad die onder spanning komt te staan als je hem op contact zet moet je een draad trekken naar de start schakelaar.
Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henry van Eeuwijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2016 19:23 #157357 door Henry van Eeuwijk
Beantwoord door Henry van Eeuwijk in topic contactsleutel
Hallo Hans dank voor de reactie ga dit uitvogelen, waarschijnlijk zijn het de 2 dikkere rode kabels. kan ik hier gebruik maken van de aftakverbinders ( die klemmetjes waar je kabel mee aftakt rood blauw of geel) dan kan ik het weer makkelijk herstellen naar originele situatie met nieuw evt met nieuw slot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-01-2016 07:09 #157372 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic contactsleutel
Beste Henri,

Bij het contactslot heb je een aantal aansluitingen.
Rood dat is constante stroom.
Zwart is geschakelde stroom.
Groen is de start draad.
En door de gepantserde kabel gaat de draad naar de bobine.

Om de startknop goed te installeren kan je de zwarte (geschakelde draad) en de groene (startsignaal) verbinden middels een startknop. In het schema zie je dat er van het slot een zwarte draad richting motor gaat en een dunnere naar de sigaretten aansteker.

Door deze draden te verbinden kan je de wagen starten met de sleutel in de acc stand.

Succes,
Ruud

Ps het electrisch schema vind je in de documentatie www.volvokv.nl/index.php?option= ... 3&Itemid=6

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henry van Eeuwijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2016 12:58 #157379 door Henry van Eeuwijk
Beantwoord door Henry van Eeuwijk in topic contactsleutel
Zo moet het lukken dankjewel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-01-2016 20:05 #157392 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic contactsleutel
Afhankelijk van de kwaliteit van de startknop is het wellicht wel verstandig om er een relais tussen te zetten.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-01-2016 00:25 #157404 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic contactsleutel
Een relais ertussen????? Als de accu een beetje zwak is valt het relais af tijdens starten, neen je moet een drukknop nemen die het startrelais van de startmotor aankan, dan zit je het veiligst.

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-01-2016 11:59 #157414 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic contactsleutel
Na wat problemen met het oorspronkelijke contactslot in het dashboard en bijhorende sleutel heb ik het contactslot laten vervangen door een herproductie bij Dries Bakkenes. Kost niet zoveel, steviger sleutel en geen problemen meer.
www.volvoklassiekerswebshop.nl/contactsl...roductie-p-1037.html

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henry van Eeuwijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2016 15:39 #157418 door Henry van Eeuwijk
Beantwoord door Henry van Eeuwijk in topic contactsleutel
Het was inderdaad een fluitje van 274 eurocenten, en dankzij kleurenschema zo gefixt. heb de zwarte draad met oogklemmetje en moertje erbij gezet, voor de groene draad een aftakklemmetje gebruikt. Nu kan ik zowel met sleutel als knop starten. in contactslot zit toch ook geen relais. nogmaals bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-01-2016 18:22 #157421 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic contactsleutel
Graag gedaan,

We zijn er om elkaar te helpen :D

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-01-2016 14:39 #157470 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic contactsleutel
Op het contactslot zit nmm constant spanning op de dikke zwarte draad en geschakelde spanning op de dikke rode draad die naar de zekeringkast loopt"De dikke zwarte draad loopt vanaf de startmotor naar het contactslot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD