xenon in amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 22:59 #80108 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Heerlijk om door de reacties heen te lezen heren! Hartelijk dank daarvoor!
De regeling voor koplampsproeiers, hoogteregeling etc. is voor auto's nieuwer dan 1 januari 2006, voor de Amazon zouden geen enkele beperkende regelingen zijn..!
De eerder genoemde alternatieven als velgen, uitlaten etc. zijn inderdaad al de revue gepasseerd en de uitdagingen worden immer gelimiteerder. De reden voor xenon zou meer de "fun" van het inbouwen zijn dan het perfecte licht dat het opbrengt! Zoals ik wel eens eerder op dit forum schreef is de combinatie van ultra modern en oer-oud gewoon een sport aan het worden.. Als de premium sound, DVD, afstandsbedieningen, velgen, LED lichten, uitlaten en dergelijke er al op zitten, dan moet je verder gaan denken he?! Het "because we can" principe is de norm!
Daarbij geeft de hedendaagse Xenon toch wel duidelijk meer lichtopbrengst en is voor nachtelijke ritten heerlijk. Ik ken het uit de moderne Volvo's. Mag ik uit de reacties opmaken dat het niet regelmatig voorkomt dat xenon wordt ingebouwd in Amazon's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 23:29 #80107 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Xenon in je oldtimer?? je zou wel wijzer kunnen zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 01:22 #80106 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Wie ben ik om te kunnen oordelen wat wie dan ook met zijn/haar auto mag of moet doen? Technisch gesproken kan het en naar de wegenverkeerswet is het toegestaan, ofwel niet verboden, dus....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 10:44 #80105 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Ben het helemaal met je eens Leon; de reacties zijn voorspelbaar en interessant; jouw vraag was niet of xenon goed of slecht is en of het op een oude auto historisch verantwoord is, maar of iemend er al ervaring mee heeft, en dat is duidelijk: niet dus.
Ik ben ook driftig met de verlichting bezig want in het dagelijkse verkeer moet dat perfect zijn, en je kan je afvragen of de mensen die zo graag origineel rijden wel verantwoord bezig zijn met die nauwelijks zichtbare speldeknopjes van achter/remlichten.....
Daarom gaan er bij mij maximaal sterke lampem in en is er uiteraatd een derde remlicht, want ik wil graag gezien worden in het donker. Voor het rallyrijden voldoen Bosch reflectoren met goede Osram of Philips H4 goed, en een set speciale Cibié rallylampen zorgen ervoor dat je in het donker bijna een zonnebril nodig hebt. Er is even sprake van geweest dat xenon-achterafinbouw bij apk niet meer werd getolereerd, maar dat is van de baan, dus zonder wis/was en niveauregeling mag! Xenon staat ook bij mij hoog op de verlanglijst; er zijn al diverse toepassingen mogelijk (Hella, Cibié) om er extra xeneon verlichting bij te zetten, maar bi-xenon in de originele koplampen heb ik ook nog niet gezien; misschien moeten we samen maar eens een amazon/xenon projectje opzetten.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 10:53 #80104 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Pieter, dank voor je reactie! Ik rij nu ook al met heel wat extra verlichting en UITERAARD een derde remlicht. Zonder vind ik inmiddels onverantwoord..
De Bi-Xenon in de originele koplamp-units van de Amazon IS mogelijk heb ik ontdekt. De meeste sets zijn rond de 500 euro, maar op marktplaats zijn veel aanbieders van goedkopere sets! Ik ga er toch een proberen denk ik..!

koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/acc...verige/25702131.html


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 11:09 #80103 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
ik heb ook al heel wat aanbiedingen voorbij zien komen, maar ben toch een beetje huiverig voor dat "goedkope" spul; hoor daar op forums van andere merken weinig positiefs over; ik denk dat het beter is eens te zoeken naar een bedrijf dat achteraf setjes inbouwt en hun ervaringen te horen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 14:04 #80102 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Mijn Amazon heeft gele koplampen, maar er zit een blauwachtige gloed doorheen. Betekent dit dat ik Xenon lampen heb of zijn ze gewoon aan vervanging toe? ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 15:32 #80101 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
haha, geel licht vind ik trouwens ook erg prettig! Gebruik nu van die tri color philips lampen met geel, blauw en wit. Rijdt erg prettig! Ik ga het Xenon experiment aan, zal updaten over het resultaat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 21:57 #80100 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Tjonge, ik heb zelfs nog orginele gele H4 lampen uit Frankrijk weten te bietsen, heel mooi hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 23:12 #80099 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Bij deze site staan H4 xenon setjes voor 249 euro... www.camcosystems.nl/index.php?action=product&tbl_product_id=133

heb je ook al led achterverlichting dan Leon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.