xenon in amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 00:56 #52347 door
xenon in amazon is gemaakt door
Heeft iemand ervaring met het monteren van Xenon verlichting in de Amazon/544? Hoor graag of dit complicaties heeft wat betreft temperatuur of inbouwruimte.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
Leon de Wit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 06:47 #80117 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Ik heb er geen ervaring mee. Wel heb ik speciale halogeen lampjes met een betere lichtopbrengst gemonteerd. Deze geven een beduidend helderder licht en een grotere lichtopbrengst dan de normale halogeenlampjes. Misschien een goed alternatief. Wellicht niet zo'n goede lichtopbrengst als de xenon verlichting maar dan hebben de andere weggebruikers ook geen last van je. Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom xenon verlichting is toegelaten. Als ik een auto met xenon verlichting tegemoet rijd, heb ik altijd het gevoel dat de tegemoetkomend bestuurder met groot licht rijdt. Voor jezelf als xenon rijder prettig om verder te kunnen kijken, maar voor de medeweggebruiker `excuse le mot` schijt vervelend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 09:46 #80116 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
en wat zijn dat voor speciale halogeenlampjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 09:52 #80115 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
ik gebruik 100/80 Watt H4 lampjes, ooit meegenomen uit Zweden, maar soms ook hier verkrijgbaar bij autospeciaalzaken. Of het conform de wegenverkeerswet is, betwijfel ik, maar het geeft wel een poet licht en ik heb in de afgelopen 11 jaar geen signalen gekregen dat ik de tegenligger verblind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 12:50 #80114 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
hai! Bedankt voor je reactie! Ik ken de lampjes met xenon-achtige (ver)schijnselen, maar toch is de ultieme uitdaging het echte Xenon. Heb inmiddels wat meer informatie en inbouw lijkt goed te doen, hoewel redelijk prijzig! Toch is het mij nog nooit opgevallen dat er een Amazon is waar dit is toegepast, daarom des te meer reden dit eens te proberen niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 18:40 #80113 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Is het niet zo dat bij Xenon verlichting die bij sommige auto's af fabriek wordt geleverd er een soort lastafhankelijke regeling is ingebouwd. M.a.w. wanneer de auto achter iets doorzakt de lichten niet omhoog schijnen. Dit lijkt mij in een Amazon lastig te realiseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 19:27 #80112 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Leon zit zich een hoop (technische) problemen op de hals te halen en waarvoor??
Ok het is leuk erover na te denken en mee te denken.
Maar hier mijn ervaring dus: Ik had een Mercedes Avantgarde combi als taxi, ik vond die xenon toen redelijk exclusief, iedereen ging ook subiet naar rechts, maar de lichtopbrengst vond ik zwaar RUK!!!
lampjes zijn schreeuwend duur, of je vering dient te zijn aangepast weet ik niet zeker naar je moet sowieso van die sproeiertjes op je koplampen hebben, om ze schoon te kunnen spuiten vanuit je luie stoel/stuur..
Pas DAT alleen maar eens toe.
Ik denk dat je problemen krijgt met de warmte en de reflektor is ook totaal anders, net als het huis.

Al met al.......missschien je goede geld uitgeven aan nuttigere dingen. Fijne kunstof rubbers bijv of te gekke banden/velgen of wat dan ook.
Of een lekkkkere uitlaat, trekt hij weer beter.
Of misschien heb je dat allemaal al??lucky basterd!!!
Vriendelijke Volvo groet Joep Noordman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 20:04 #80111 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
hoogteverstelling en koplampsproeiers zijn alleen verplicht bij levering af-fabriek - logisch? ach, regelgeving naar europeesche danwel politiek correcte groene norm - wie het beter weet mag zelf nieuwe regelgeving opzetten. Met andere woorden: als je de technische uitdaging aan wilt gaan, mag je rustig xenon op je Amazon monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 20:21 #80110 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
automatische hoogteregeling en sproeiinstallatie zijn wel ALTIJD verplicht, ook als het nadien wordt ingebouwd. Volgens mij is het ook weggesmeten geld, en verblind je, zoals reeds eerder vermeld, alleen nodeloos je tegenligger (en zeker als je geen hoogteregeling hebt...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 22:19 #80109 door
Beantwoord door in topic xenon in amazon
Heren, we praten over een Volvo van dik 40 jaat oud? Daar gaan we toch geen xenon inbouwen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.