wegwerken radio en speakers in amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 18:10 #80866 door
Beantwoord door in topic wegwerken radio en speakers in amazon
de originele bekleding tussen de achterbank en achterraam is te gebruiken als mal
hier heb ik een plaat mdf van gemaakt , zie ook topic subwoofer , tussen de onderkant van het achterraam en de carrosserie daaronder is een behoorlijke ruimte over , dit is te benutten om bijna elke speaker te plaatsen , de nieuwe hoedenplank sluit dan aan tegen de onderkant van het achterraam.
de bovenkant van deze mdf plaat is te bekleden met stof in de kleur van de rest van het interieur. om de mdf plaat te laten steunen heb ik afstandsklossen gemonteerd en aan de metalen onderkant (carrosserie) geschroefd.
het is even werk maar de voordelen zijn,,
_ er is niets veranderd/geboord of gezaagd aan de auto.
_ het geluid is subliem door het gebruik van een dragende mdf plaat.
_ er is niets te zien van buitenaf , de afwerking is keurig met nette stof.
- de constructie zit als een huis , (veiligheid).
door het gebruik van mdf (dragend) doet het geluid niets onder aan een moderne auto en is eigenlijk elk resultaat haalbaar , afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling en speakers.
het gebruiken van een oldtimer behuizing met daarin een nieuwe/moderne speaker zal nooit het resultaat geven dat met mdf te behalen is omdat het geen dragend vermogen heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 21:50 #80865 door
Beantwoord door in topic wegwerken radio en speakers in amazon
@Rene: Dat verhaal klinkt wel goed! Een Subwoofer vind ik (nog) niet zo noodzakelijk, maar de verhoogde hoedenplank met twee speakers erin lijkt me wel wat (vooral omdat het inderdaad makkelijk verwijderbaar is en geen schade aan de carrosserie geeft (op de schroefgaten na neem ik aan, of zitten die er al?

Verder vroeg ik me af of de opbouwspeakers van Conrad die je noemde deze zijn:
www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ults=10&cachedetail=
En geven die uberhaupt een beetje ok geluid (de prijs leek me zo bizar goedkoop (14,95) ?? Ze zien er wel zeer makkelijk te monteren uit, met zo'n beugel, dat scheelt, maar is het resultaat te vergelijken met een normale speakers van +/- 15-30 euro die aan een metalen beugeltjes onder het dashboard hangen ?

Ook vroeg ik me af of je de hoedenplank echt 1 op 1 als mal hebt gebruikt, of iets groter hebt gemaakt? Immers komt deze toch schuin te staan, waardoor er wat meer plank nodig is lijkt me? En 'afstandsklossen', wat zijn dat precies en waar haal ik die? (google.nl of vandale.nl levert bar weinig op, bestaat het woord eigenlijk wel, of is er een meer gangbare term voor?)

Ik heb vandaag de hoedenplank verwijderd om te kijken hoe het er allemaal ongeveer uitziet, en dit heeft toch ook weer wat nieuwe vragen opgeleverd, die ik beantwoord hoop te krijgen aan de hand van wat foto's die ik online gezet heb:

i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5712b.jpg
s2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...urrent=IMG_5700a.jpg
Op deze foto's zijn duidelijk drie gaten zichtbaar in het verticale schot onder het raam: in het midden een ovaal gat, en geheel links en geheel rechts. Zijn deze gaten officieel bedoeld voor een eventueel audiosysteem, of alleen het gat in het midden, of helemaal niet?

i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5713a.jpg
i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5720a.jpg
i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5719a.jpg
Een serie foto's van de hoedenplank (1x voorkant, twee keer achterkant). Op de twee foto's van de achterzijde is iets eigenaardigs te zien, een soort extra afdekplaatje ter hoogte van het middengat in het schot, wanneer deze verwijderd wordt komt lijkt het alsof dit plaatje een mogelijke uitsparing afdekt, een los vierkant stuk in het schot waar een soort plakband-vel overheen zit. Is het het idee om dit geheel te verwijderen zodat er tussen een speaker in het middengat in het schot en 'de luisteraar' alleen het witte-interieur-stof zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 23:18 #80864 door
Beantwoord door in topic wegwerken radio en speakers in amazon
Voor antwoord: zie topic "temperatuurmeter schommelt"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2006 08:30 #80863 door
Beantwoord door in topic wegwerken radio en speakers in amazon
Ik heb altijd zelf met wat stalen beugeltjes de moderne radio onder de kachelbedienknoppen gemonteerd. Voor het ik ook met beugels zowel links als rechts in de hoeken schuin onder het dashboard een 10 cm box gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2006 19:33 #80862 door
Beantwoord door in topic wegwerken radio en speakers in amazon
Ik heb bij een mede amazon rijder een mooie oplossing gezien.
Die heeft van hout een kastje gemaakt wat schuin oploopt en precies de hele hoedenplank bezet. Daar twee goede autospeakers ingemonteerd. Dan bekleed met zwart doek.
Het valt bijna niet op en het geluid is zeer goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2006 22:57 #80861 door
Beantwoord door in topic wegwerken radio en speakers in amazon
Zoiets vertelde Rene ook ja (zie topic subwoofer), liep bij degene waar jij het gezien heb de plank helemaal tot bovenaan (onder de ruit) of bleef een deel van het verticale schot zichtbaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.