su carburator lift set (lpg)

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2008 19:36 #88438 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
Oh ja, moet hij voor de APK ook op benzine kunnen rijden? Of is alleen op LPG ook goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2008 21:07 #88437 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Als LPG als hoofdbrandstof op het kenteken staat (en dat neem ik aan) is dat ook goed.</p><p align="left"><em>Indien de personenauto is uitgerust met meer dan &eacute;&eacute;n brandstofsysteem, wordt de controle uitgevoerd wanneer de motor wordt gevoed met de hoofdbrandstof zoals deze is vermeld op het kentekenbewijs.
Het tweede brandstofsysteem wordt eveneens gecontroleerd indien het mogelijk is de motor op de tweede brandstof te laten draaien. Indien controle van het tweede brandstofsysteem niet mogelijk is, wordt dit vermeld op de voorzijde van het keuringsrapport.</em></p><p align="left">Zie pagina 21 www.rdw.nl/NR/rdonlyres/0B813D23-F204-48...303keuringseisen.pdf </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2008 21:29 #88436 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
Bedankt Lars!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-03-2008 22:38 #88435 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Dat citaat is een toelichting op het stukje "Het brandstofsysteem mag geen lekkage vertonen". Verder wordt het benzinegedeelte niet gekeurd voor zover ik meegemaakt heb.</p><p>Mijn LPG auto's zijn trouwens nog nooit beoordeeld terwijl ze op benzine liepen (al kunnen ze het wel), kwam niet ter sprake.</p><p>In NL wordt een gasinstallatie na inbouw verder nauwelijks meer bekeken, alleen of-ie afsluit als de motor afslaat, of de tank en leidingen vast zitten en of er geen liters LPG uitlekken. ZIe het lekkage verhaal.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2008 08:17 #88434 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic su carburator lift set (lpg)
<p>@Martin, Marc, ea.:</p><p>
in Belgie, waar ik woon, zijn de jaarlijkse controles (vergelijkbaar met
APK in NL) wel behoorlijk streng (en gebeuren hier overal volgens zelfde
procedure in daarvoor speciale bedrijven): behalve de controles die Marc
beschrijft, worden kleine verliezen van gas dmv elektronische snuivers
gedetecteerd (met "rode kaart" en extra kosten als gevolg)(ik neem aan dat
dit in NL ook dmv die snuivers gebeurt?). Verder is er om de 6 jaar een
verplichte tankcontrole. Vroeger kon de kostprijs daarvoor nog gedrukt
worden door zelf tank uit wagen te halen en naar test-bedrijf te brengen,
maar sedert de recente vereiste technische aanpassingen is dit niet meer
toegelaten, dus voor die controle moet auto nu naar installateur gebracht
worden. Men is dan uiteraard wel terug zeker dat LPG afstelling OK is. Ook
hier is het zo dat indien wagen op LPG loopt, er geen controle is bij
rijden op benzine - een tegenstrijdigheid vind ik, want ook met benzine
gedeelte kan na verloop van (langere) tijd van alles mis gaan (verstorven
leiding vanaf pomp, doorlatende dichtingen onderaan carburator(s), enz.).
</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
20-04-2008 17:54 #88433 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>ondertussen heb ik verder gewerkt aan mijn amazon </p><p> </p><p>su lift setje gemonteert ( moet nog 1 onderdeel hebben , de elec afsluiter)</p><p>echter werkt het setje<em> NIET !</em> als je de gaten boort boven in het huis van de su carburator .. </p><p>de zuiger gaat dan niet omhoog ! maar blijft gewoon juist hetzelfde </p><p>ik heb de nippels gemonteert in de plastieken dopjes en nu gaan ze direct omhoog als ik start</p><p> </p><p>nu heb ik dus 2 gaten teveel ... </p><p> </p><p> </p><p>mvg pieter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2008 19:08 #88432 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Met 2 volvo's jaren gereden met een setje om de naald met vacuum te liften, twijfel gekregen, carb (stromberg 175) eraf gehaald en toen zelf eens hard aan de slang gezogen.</p><p>En inderdaad, er gebeurde niets dus weggegooid geld.</p><p>Een aansluiting bovenop het zwarte dopje zou wel helpen? is voor die aansluiting wel ruimte?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-04-2008 07:23 #88431 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>inderdaad</p><p> </p><p>ik heb gewoon het gaatje dat er standaart inzit opgeboort tot 3.5 mm</p><p>en dan met een m4 tap doorgeweest en een nippeltje met m4 draad ingedraait</p><p> </p><p>en zo aan het vacuum stuk aan de inlaatcollector</p><p>en je start de auto (zonder luchtfilters)</p><p>sluit de vacuum aan , en floep ze gaan meteen omhoog (vliegen niet omhoog maar gaan langzaam omhoog) en ze blijven boven ... </p><p>geef je volgas ... dan zakken ze weer een beetje (omdat de vacuum dan wegvalt)</p><p>en vervolgens als je mindert of geen gas meer geeft blijven ze weer omhoog</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.