- Berichten: 23
su carburator lift set (lpg)
- pieter beeckx (GAST)
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Postema (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 48
Ik rijd ook op LPG met dubbele SU's.
Wat moet ik me voorstellen bij een 'SU Lift Setje" en wat is het voordeel daar van?
mvr rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1142
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Misha Hofkes (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 72
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martin Gaasenbeek (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
"Vacuummechanisme voor het tegengaan van slijtage aan de naald"
(14-11-2007, Vincent Jans )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martin Gaasenbeek (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
ik rij ook met dubbele su's op LPG maar dan wel continu (zo'n 13 a
14.000km/jaar), maw zo goed als nooit op benzine. Mijn naalden en sproeiers
zullen dus ook niet zo goed meer werken. Eigenlijk heb ik ook niet zo veel
vertrouwen in die zgn. "carburator lift sets", er zijn zowel negatieve als
positieve verhalen over te lezen. Het gaatje in de stop boven op de su of
stromberg zal wel 1 functie hebben, welke weet ik ook niet direct. Ik wacht
dus op 1 inval (zie bvb. bij ps hieronder) - of voorstel - voor
betrouwbaarder alternatief voor twijfelachtige lift set. Als ik elke 6 jaar
lpg tank moet laten controleren voor nieuw attest, dan plaats ik gewoon
dubbele su's van motor - of AM - die slechts 70.000km op teller heeft, die
loopt dan tijdelijk perfect op benzine, maar is natuurlijk geen oplossing
voor slijtage van naald en sproeier op lpg. Plaatsen van nieuwe naalden en
sproeiers kan uiteraard ook, zoals iemand (Marijn Hendrikx, elke 15 a
20.000km) suggereerde of doet.</p><p>
Groeten, Willy</p><p>
ps. ik meen me te herinneren dat bij su of stromberg er voor afstelling
ergens een palletje of stiftje zit dat bij indrukken eveneens de naald en
zuiger wat omhoog duwt. Ik denk dus eigenlijk eerder aan iets mechanisch,
naar analogie met een choke kabel, om naald omhoog te houden. Weet ook niet
of naald daardoor genoeg omhoog komt om slijtage te vermijden.</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martin Gaasenbeek (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.