su carburator lift set (lpg)

Lees meer
28-02-2008 22:59 #50547 door pieter beeckx (GAST)
su carburator lift set (lpg) is gemaakt door pieter beeckx (GAST)
<p>ik heb me onlangs een set dubbele su carburatoren aangeschaft</p><p>ik rijd ook op lpg en wil de su's voorzien van een su lift setje ,</p><p>darmpjes heb ik al </p><p>nippels zijn onderweg</p><p> </p><p>nu zoek ik enkel nog het vaacuum afsluit spulletje . hoe noemt dit juist ? </p><p>en waar kan ik dit vinden ? waar gebruiken ze dit nog voor ?</p><p>mvg pieter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-02-2008 09:34 #88447 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
Hallo,

Ik rijd ook op LPG met dubbele SU's.
Wat moet ik me voorstellen bij een 'SU Lift Setje" en wat is het voordeel daar van?

mvr rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2008 09:28 #88446 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic su carburator lift set (lpg)
<p>je bedoelt een electro-magnetische lucht afsluiter in combinatie met een terugslagklep.</p><p>dit is als volgt het principe.</p><p>boven in de metalen behuizing van de su wordt een gaatje geboord , ik meen m4.</p><p>hier wordt schroefdraad in getapt en een nippel in aangebracht , vervolgens loopt dit via een</p><p>t stuk naar een terugslagklep , hetzelde als van je rembekrachtiger , van het t stuk loopt</p><p>dit naar de electro-magnetische afsluiter welke electrisch bekrachtigd wordt door een</p><p>aftakking te maken van je gasafsluiter.</p><p>het gevolg is dat bij rijden op gas de electro-magnetische afsluiter open staat.</p><p>er is dan een open verbinding tussen het vacuum van het spruitstuk , waar deze afsluiter op</p><p>aangesloten moet worden en de 2 nippels op de su carbs.</p><p>de zuigers van de su carbs worden dan door het vacuum omhoog getrokken , de </p><p>terugslagklep zorgt ervoor dat bij tijdelijk weinig vacuum de zuigers gewoon omhoog blijven staan.</p><p>op benzine wordt de open -vacuum verbinding afgesloten door de electro-magnetische</p><p>klep en zullen de carburateurs normaal werken.</p><p>het voordeel van dit systeem is vol vermogen op lpg omdat de carburateurs volledig</p><p>zijn geopend.</p><p>een ander voordeel is minder slijtage aan de hoofdsproeier en gasnaald omdat er</p><p>minder mechanische slijtage is.</p><p>p.s.</p><p>op lpg rijden hebben de gas schuifen of zuigers geen enkele functie.</p><p>het enige wat belangrijk is op lpg is je gasklep.</p><p>de onderdelen voor deze modificatie had ik toen op de autosloop gevonden , </p><p>ik meen opel astra.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2008 11:18 #88445 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic su carburator lift set (lpg)
<p><em>Pieter,</em></p><p><em>Ik heb mijn gasliftset gekocht bij
www.vogelsautogas.nl/ </em></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2008 18:13 #88444 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Zo'n gasliftset, is dat duur ? En werkt het in de praktijk goed ?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2008 19:01 #88443 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Ook ik ben ge&iuml;nteresseerd in de werking. Echter in de schroefdop van de carburateurs zit een gaatje dus kan er m.i. geen vaccuum ontstaan. Hoe wordt dat in de regel opgelost? en is zo'n systeem niet gevoelig voor valse lucht? Graag wat praktijkervaringen.</p><p>gr.</p><p>Martin </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2008 19:54 #88442 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic su carburator lift set (lpg)
voor meer uitleg en foto's van uitvoering, zie: "su op lpg" (20.6.2006, rene), en
"Vacuummechanisme voor het tegengaan van slijtage aan de naald"
(14-11-2007, Vincent Jans )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2008 21:08 #88441 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Beste Willy,</p><p>Ik begrijp het voor een deel. Ik hoop dat dat ook voor Pieter geldt. Ik sluit immers maar gewoon aan in deze discussie. </p><p>Hebben die gaatjes in de schroefdop dan geen enkel effect?</p><p>Ook heb ik ergens gelezen dat de nippels in de hals van de kelk gemaakt moeten worden. Heb jij hier ervaring mee? Ook brengt de angst mbt valse lucht mij nog aan het twijfelen.</p><p>Ik (ik denk we) ho(o)r(en) nog graag van je!</p><p>groeten,</p><p>Martin</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2008 22:42 #88440 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic su carburator lift set (lpg)
<p>@Martin e.a.:</p><p>
ik rij ook met dubbele su's op LPG maar dan wel continu (zo'n 13 a
14.000km/jaar), maw zo goed als nooit op benzine. Mijn naalden en sproeiers
zullen dus ook niet zo goed meer werken. Eigenlijk heb ik ook niet zo veel
vertrouwen in die zgn. "carburator lift sets", er zijn zowel negatieve als
positieve verhalen over te lezen. Het gaatje in de stop boven op de su of
stromberg zal wel 1 functie hebben, welke weet ik ook niet direct. Ik wacht
dus op 1 inval (zie bvb. bij ps hieronder) - of voorstel - voor
betrouwbaarder alternatief voor twijfelachtige lift set. Als ik elke 6 jaar
lpg tank moet laten controleren voor nieuw attest, dan plaats ik gewoon
dubbele su's van motor - of AM - die slechts 70.000km op teller heeft, die
loopt dan tijdelijk perfect op benzine, maar is natuurlijk geen oplossing
voor slijtage van naald en sproeier op lpg. Plaatsen van nieuwe naalden en
sproeiers kan uiteraard ook, zoals iemand (Marijn Hendrikx, elke 15 a
20.000km) suggereerde of doet.</p><p>
Groeten, Willy</p><p>
ps. ik meen me te herinneren dat bij su of stromberg er voor afstelling
ergens een palletje of stiftje zit dat bij indrukken eveneens de naald en
zuiger wat omhoog duwt. Ik denk dus eigenlijk eerder aan iets mechanisch,
naar analogie met een choke kabel, om naald omhoog te houden. Weet ook niet
of naald daardoor genoeg omhoog komt om slijtage te vermijden.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2008 19:30 #88439 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic su carburator lift set (lpg)
<p>Beste Willy,</p><p>Ik volg ook een beetje jouw gedachtelijn en wellicht moet ik ook maar om de 15 &aacute; 20 duizend sproeiers en naalden vervangen.</p><p>Ik rijd voor het eerst op gas, moet ik ook elke 6 jaar de boel apart laten keuren? hoe werkt dat dan?</p><p>gr.</p><p>Martin</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.