Mechanische benzinepomp vervangendoor een electrische
- Rolf Ludeke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-04-2026 09:25 #1480602
door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Mechanische benzinepomp vervangendoor een electrische
Beste Johan, bedankt weer. Ik heb net gisteren een relais gekocht dat op de ontsteking komt (- van de bobine), deze heeft als voordeel dat hij sowieso 2 sec loopt als het contact aangaat.
relais
relais
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-04-2026 10:08 #1480603
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Mechanische benzinepomp vervangendoor een electrische
2Sec is voor mij niet genoeg ik moet het contactslot ongeveer 15 sec aanzetten om de carburators vol te krijgen.
Er zit bij mij ook nog een retourleiding met een 1mm restrictie voor vaporlock en daar raak ik ook benziene over kwijt.
Maar een relais op de onsteking werkt ook.
succes
Johan Geers
Er zit bij mij ook nog een retourleiding met een 1mm restrictie voor vaporlock en daar raak ik ook benziene over kwijt.
Maar een relais op de onsteking werkt ook.
succes
Johan Geers
13-05-2026 11:35 #1480847
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Mechanische benzinepomp vervangendoor een electrische
Dag René, ok heb een elektrische pomp in mijn 1800S gemonteerd, omdat toen ik de auto gekocht had, de net nieuwe geen benzine wilde aanzuigen. Een elektrische benzinepomp zal meestal meer volume leveren dan de mechanische, dus moet je reduceren of een retourleiding maken. Ik rij meestal op lpg, dan staat de pomp uit.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rolf Ludeke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
13-05-2026 13:08 #1480850
door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Mechanische benzinepomp vervangendoor een electrische
Hallo Roy
, ik heb een lage druk pomp dus een retour leiding hoeft dan niet. Ik moet wel zeggen dat hij behoorlijk lawaai maakt. Het is een facet pomp. Ik ga hem in de toekomst omruilen voor een hardi, die zouden stil moeten zijn.
De olie en temperatuurmeter die ik een tijd geleden gekocht heb van je, doet het prima. Erg content mee.
Groeten Rolf
De olie en temperatuurmeter die ik een tijd geleden gekocht heb van je, doet het prima. Erg content mee.
Groeten Rolf