Verdamper defekt?

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-03-2009 11:11 #91600 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic Verdamper defekt?
Vanmorgen het volgende gedaan: ontsteking gekontroleerd en een proeflampje aangesloten zoals Han adviseerde.Bij starten op gas gaat het lampje branden maar ze slaat niet aan.Gestart op benzine,prima lopen ook op toeren, toen weer omgezet op gas,lampje aan, bleef lopen verzoop niet, toen de carburateur leeg was bleef ze echter op gas lopen echter alleen stationair, gaf ik een beetje gas was ze weg.Ze loopt dus nu stationair wel op gas maar niet op toeren.Kan haar ook niet starten op gas.Mijn idee:de verdamper geeft niet voldoende gas, dus is deze dan toch defekt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arnold van Loon (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2009 15:28 #91599 door Arnold van Loon (GAST)
Beantwoord door Arnold van Loon (GAST) in topic Verdamper defekt?
<p>leeg</p>

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2009 18:37 #91598 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Verdamper defekt?
<p>Hoi Frans,</p><p> </p><p>Zijn alle slangen en aansluitingen nog wel ok&eacute;?</p><p>gaat je electrische tankklep wel open?</p><p>(ik heb nog niets gehoord van je vorige storing met mijn oude amazon)</p><p>Gr Joost</p>

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-03-2009 20:14 #91597 door Frans Versteegh (GAST)
<p>Hallo Joost,</p><p>Alle slangen en aansluitingen zijn prima, beide afsluiters gaan open.Jouw oude amazon loopt weer als een zonnetje,het was inderdaad de computer van het injectiesysteem, een andere erin gezet en meteen weer als vanouds lopen op benzine en gas! Gelukkig maar, was wel moeilijk aan te komen.</p>

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2009 21:04 #91596 door Joost Buiting (GAST)
<p>ik had er nog wel een liggen.</p><p>Het kan ook nog zijn dat er ergens een gasfilter zit want ook in gas zit rotzooi, </p><p> </p>

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-03-2009 17:24 #91595 door Frans Versteegh (GAST)
Beste mensen, De oplossing gevonden! Vanmorgen bij de LPG garage een nieuwe verdamper gehaald en deze ingebouwd.Tot mijn grote schrik liep hij nog niet op gas!! Wel stationair maar geen toeren sloeg ze meteen af. Op benzine naar de LPG garage en hem laten kijken.Aan allerlei schroefjes gedraaid maar er veranderde niets ze kreeg gewoon geen gas in de carburateur. Carburateur open gemaakt: alles prima (kon eigenlijk ook niets zijn want ze loopt prima op benzine).Na lang zoeken het euvel gevonden: Er zit een gasmengstuk op met dubbele aansluiting voor het gas waarvan een is afgedicht middels een schroef deze was ik kwijt is er waarschijnlijk uitgetrild.Toen ik er mijn duim ophield deed ze het goed, kon ik gas geven en pakte ze mooi op. Ik heb er een andere schroef ingedraaid, de garagist heeft haar mooi afgesteld en nu loopt ze weer als een tierelier. Alleen heb ik hier nu een nog goede verdamper liggen: AG 2000, dus als iemand nog een verdamper nodig heeft laat het maar even weten. Van liggen in de kast worden ze niet beter. Bedankt allemaal voor het meedenken.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-03-2009 17:50 #91594 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Verdamper defekt?
<p>gefeliciteerd.</p><p>ik was net van plan om een verdamper gratis aan te bieden , ik heb nog een omvl r90e liggen , van de sloop , maar ik weet zeker dat hij goed is , het is nu dus niet meer nodig.</p>

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-03-2009 21:01 #91593 door Joost Buiting (GAST)
<p>Dat dacht ik al dat het in een slang of aansluiting moest zitten.</p><p>Fijn dat het gemaakt is frans en nog vele veilige zomerse kilometers!</p><p>Gr Joost</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD