Hoe de gasschuif omhoog houden?

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2009 17:00 #91840 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Hoe de gasschuif omhoog houden?
Hé Marcel, ik dacht wel dat mijn manier zou werken: ik ga het zo doen, ik heb nog wel een oude Stromberg waarvan ik de kap kan gebruiken. Kan ik mooi experimenteren.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 10:27 #91839 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hoe de gasschuif omhoog houden?
<p>Tom, laat mij even weten, ik ga ook boren en zo.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2009 12:28 #91838 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hoe de gasschuif omhoog houden?
<p>Tom,</p><p>Van dat kraantje is een goed idee en als je hem zo plaatst kun je dit ook vanaf de bestuurders stoel bedienen, indien de vacuum voldoende is want je praat toch een X-mtr slang (heen en terug). Maar ervan uitgaande dat de vacuum voldoende is heb je toch een probleem want als je de kraan dicht draait heb je nog steeds een onderdruk in de leiding zitten. Neem als voorbeeld je drinkwaterinstallatie, daar staat een overdruk op en als je hoofdafsluiter dichtzet dan staat er nog steeds overdruk op en zet nu maar is de zaag erin, nou dat kan erg nat worden hoor totdat de druk gelijk is met de omgeving. Bij onderdruk werkt het dus omgekeerd je moet altijd de onderdruk wegnemen om dit op te heffen zodat de naald weer de positie inneemt om op benzine te kunnen rijden. En zolang er tussen de kraan en bovenkap van je carb een luchtdichte vacuum zit zal je naald nooit zakken en rijd ie dus niet of slecht op benzine.</p><p> </p><p> </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2009 16:25 #91837 door Tom Steverink
<p>Ren&eacute;, prima opmerking! Ik moet dus een drieweg luchtkraantje hebben? </p><p>Waarbij &eacute;&eacute;n stand het vacuum doorgeeft, &eacute;&eacute;n stand die buitenlucht doorgeeft en &eacute;&eacute;n die het vacuum afsluit. </p><p> </p><p>Of dat te vinden is weet ik niet, maar ik ga zoeken. En dat kraantje binnein geeft me veel te lange slangen. Ik weet wel ongeveer wanneer de LPG op is, en hij houdt er nooit in &eacute;&eacute;n keer mee op: eerst houdt-ie in, dus ik bereik altijd wel een veilig plekje om de boel op benzine te zetten.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2009 07:28 #91836 door René Minnebo (GAST)
<p>Tom,</p><p> </p><p>Dan moet je oppassen dat je niet teveel lucht van buiten aanzuigt want dan krijg je weer valse lucht en loopt ie ook weer minder mooi. Je moet idd iets vinden wat even het vacuum opheft en dan de boel weer afsluit.</p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2009 09:27 #91835 door Tom Steverink
<p>Maar Ren&eacute;, hoe is dat dan opgelost met het electrisch bediende systeem?</p><p>Als ik de motor uitzet en dan het kraantje omzet, dan heb ik dat probleem volgens mij niet?</p>

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
08-05-2009 10:44 #91834 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Hoe de gasschuif omhoog houden?
<p>enne als je nou 2 afsluiters neemt. 1 die de vacuum open zet en met een T stuk die delucht uit zet. schakel je om naar benzine dan gaat de vacuum dicht en de afsluiter met het lucht open.</p><p>volgens mij is het probleem hiermee opgelost. er zijn ook 3 weg afsluiters. dan heb je er maar 1 nodig.</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2009 11:10 #91833 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hoe de gasschuif omhoog houden?
<p>Een stand waarbij je buitenlucht doorgeeft is niet noodzakelijk. Door allerlei inwendige lekkages komt dit snel weer in zijn orginele positie. Anders zou je immers alleen heel even vaccuum hoeven trekken om het systeem te bedienen.</p><p>In de praktijk heb je constant vaccuum nodig om de zuiger hoog te houden.</p><p>Dit elektrische/vaccuumsysteem werd vroeger gebruikt om de zomer winterstand open te houden naar zomerstand.</p><p>Of de luchthoeveelheidsmeter-klep open te houden ivm evt backfire, hoewel dit vaker ging met een elektrisch motertje.</p>

Amazon Combi '66

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2009 22:42 #91832 door René Minnebo (GAST)
<p>Tom het blijft behelpen ben ik bang. Maar is de electrische klep die de benzine stuurt (gasinstall) niet een optie, dat is een open en dicht klepje en als er toch lucht ontsnapt zoals Marcel zegt dan is er geen probleem. Hoef je ook niet de motor uit te zetten en uit te stappen.</p>

• Jan Kevenaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2009 11:56 #91831 door Jan Kevenaar
Beantwoord door Jan Kevenaar in topic Hoe de gasschuif omhoog houden?
Ik rij al meer dan 20 jaar met een electrische klep, die via de gas en benzineschakelaar werkt. Nooit &eacute;&eacute;n probleem gehad, het werkt logisch en voorkomt (niet helemaal) de slijtage aan de naald en kun je fatsoenlijk op gas en benzine rijden, zonder allerlei toestanden met kraantjes en schroefjes. Kost ook letterlijk geen pepernoot.
Jan K.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD