B18 brandstof ongelood?

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-05-2009 00:11 #92008 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic B18 brandstof ongelood?
<p>Hoi allen,</p><p>Bedankt voor de reacties. De meningen blijven uiteen lopen. Maar als ik Willy's scan zo bekijk dan zal ik de ontsteking inderdaad anders moeten (laten) afstellen wil ik op 95 rijden. Dat is het me niet waard. Hoewel ik nog geen gepingele gehoord heb.</p><p>Dus het zekere voor het onzekere en de volgende keer gooi ik er 98 in. En dan eens goed luisteren of ik wat hoor :) Aanvullingen op dit topic zijn nog steeds welkom!</p><p>Cheers</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2009 12:56 #92007 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic B18 brandstof ongelood?
<p>De superplus en V-power is vanuit Duitsland binnengekomen vanwege de toenmalige Volkwagen-eis. Met introductie van de direct ingespoten benzine motoren met bijzonder hoge compressie is V-power en/of superplus nodig om de fabrieks specificaties te halen mbt verbruik en uitlaatgassen.</p><p>Als men euro95 zou tanken zorgt het motormanagement voor een latere ontsteking bv en is alle winst van een direct ingespoten motor teniet gedaan.</p><p>Shell V-power 95 ron (staat toch echt op de pomp)is dus geen 98. Exxelium van total is ook 95ron(staat ook op de pomp)</p><p>Mijn B20 loopt zonder pingelen wel goed op V power moet ik zeggen.</p><p>Word ik een dagje ouder?</p>

Amazon Combi '66

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD