- Berichten: 3155
benzientank aanvoer verstopt?
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Nu ben ik van plan om deze aanzuig aansluiting door te blazen met perslucht, niet te veel druk en eerst de tankdop eraf.
Heeft iemand wel eens zoiets aan de hand gehad en hoe heb je dat opgelost?
Let wel er zit nog steeds benziene in de tank is dit doorblazen zonder gevaar.
Alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1044
Heb die mensen toen maar de logeerkamer aangeboden........
Daags daarna aan het sleutel geslagen, pomp deed uitstekend zijn werk. Vervolgens de benzineleiding doorgeblazen, vanaf de pomp richting de tank. Inderdaad niet te veel druk. Je kon de benzine horen borrelen. De eigenaar heeft daarna nooit meer problemen gehad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1789
groeten, Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Berichten: 269
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3155
Nu heb ik vanaf de carburators een 6mm retourleiding liggen en achter bij de tank een electriesche benziene pomp dit shopee.ph/Electric-Fuel-Pump-Low-Pressur...72-bbdc-ae08b31ce68c type.
Dit heb ik gedaan om op Euro 95 te kunnen rijden.
Zie www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...-naar-tropen-aamzone
Ik heb de benzieneleiding van voor naar achter en van achter naar voor doorgeblazen met een druk van 6 bar.
Nu komt er in het begin door de retour een leuke straaltje maar hoe langer ik de pomp laat lopen hoe kleiner het straaltje wordt totdat het helemaal stopt.
Koppel ik de leiding naar voren los en laat de benziene van de pomp in een fles lopen, dan zit de fles in een no time vol.
Zou er met de jaren iets in de leiding zijn ontstaan door het gebruik van Euro95?
Ik weet het niet.
Het volgende plan is om een nieuwe leiding te leggen van voor naar achter van Polyurethane.
Polyurethane is uitermate geschikt voor benziene en meerdere brandstoffen en makkelijker aan te leggen dan koper.
Ik bestel 10 en 8 mm, ik ga proberen met 10 mm maar mocht dit geen success zijn kan ik altijd nog naar 8mm, wat de orginele diameter is bij Volvo .
Dus wordt vervolgd.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter
-
- aanwezig
- Expert lid
-
- Berichten: 139
bij gebruik groote diameters heb je minder flow(doorstroming) in de leiding
wat tot gevolg kan hebben vervuiling in de leiding(eventuele vervuiling blijft aan de binnenzijde plakken)
gebruik altijd kleine diameters leiding
Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- aanwezig
- Moderator
-
- Berichten: 391
Ik heb dit uitblazen ook gedaan en ook zonder succes. Het bleek bij mij de goedkope Chinese elektrische brandstofpomp te zijn. Ik heb deze vervangen voor een goedkoop exemplaar van magneti marelli (oorspronkelijk voor een Audi) en sindsdien geen issues meer gehad. Ik denk dat de pomp of een interne lekkage had of oververhit raakte.
Ik heb het probleem ook nooit in stilstand kunnen opwekken, maar op de meest ongelukkige momenten viel de motor langzaam stil door een brandstoftekort waardoor ik eerst dacht aan een verstopping.
Het was bij mij exact dezelfde brandstofpomp
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3155
Dat zou toch wel erg van de zotte zijn.
Maar zeg nooit niet nooit.
En voor Peter ik heb altijd doorstroming i.v.m. mijn retourleiding, de restrictie in die leiding zou ik groter kunnen maken heb ik een wat hogere flow.
We gaan het zien.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- aanwezig
- Moderator
-
- Berichten: 391
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- aanwezig
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Berichten: 121
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.