Hif6 carburateur, naald vervangen

Lees meer
15-08-2021 21:20 #195307 door Dick Spieard (GAST)
Hif6 carburateur, naald vervangen is gemaakt door Dick Spieard (GAST)
De B20 motor van mijn amazon draaide steeds slechter op benzine.
Bij stationaire loop kwam er zwarte rookpluimen en een sterke benzine geur uit de simons uitlaat.
Ook bij het verstellen van het co schroefje gaf geen verbetering.
 
Eerst maar even het meganisme van de verstelbare sproeierbuis -zie foto-  gecontroleerd op goede werking.....bleek goed te werken.
  
 
 

Uiteindelijk heb ik de sproeiernaald vervangen, door een nieuwe BCJ naald, en dat bleek de oplossing. 
Nadat ik het co heb afgesteld middels de colortune testbougie draait de B20 weer rustig stationair op 900 toeren.
En de uitlaatgassen ruiken niet meer zo penetrant naar benzine gelukkig.
Ik rij nu zo'n jaar of 4 met deze enkele HIF6 carburateur hoofdzakelijk op lpg en benzine, en dat bevalt goed op de B20 motor.
Voordeel van deze carburateur is dat het co middels een schroefje aan de zijkant van de carburateur is af te stellen -zie foto van het stel meganisme-.
  


 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2021 21:54 - 15-08-2021 21:56 #195308 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Hif6 carburateur, naald vervangen
Hoi Dick, mooie foto's,  ik rijdt ook al een behoorlijk aantal jaren met plezier met deze carburateur. Heb je enkel de naald vervangen en niet de sproeier? Die is bij mij al twee keer zo ovaal als wat gesleten.
En heb je misschien ook een kleuren plaatje van de colortune bougie als het mengsel goed / niet goed is
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2021 01:56 #195309 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Hif6 carburateur, naald vervangen
Volgens colortune moet je het mengsel zo afstellen dat de kleur blauw wordt.
Echter doe ik dat krijg ik koffie bruine bougies.
Zou je denken dat is goed maar ik krijg dan het verschijnsel nadiesellen.
Zet ik de sproeier wat armer (dubelle SU) krijg ik krijtgrijze bougies en geen nadiesellen.
Met de moderne benziene van nu (ik tank 95) kun je dat veschijnsel dus krijgen dus volg ik de kaart van BERU bougies.
zie www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...asmengsel-nadieselen

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2021 09:54 #195313 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Hif6 carburateur, naald vervangen
Het grote voordeel van een SU ten opzichte van een Zenith-Stromberg vind ik dat de SU geen membraan heeft dat plotseling kan scheuren, zodat je onderweg ook niet gauw zult blijven staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.