Lekkende injector B20, simpele oplossing mogelijk met benzineleiding?

Lees meer
14-05-2021 20:00 #193974 door Han Kops
Hi allen,

ik heb een lekkende injector in mijn 1800. De benzine komt bij de injector boven uit de leiding die aan de injector zit. De slangenklem aandraaien heeft geholpen, maar na een rit en afkoelen van de motor is het weer hetzelfde.
lekken dus.

nu krijg ik het advies om er een stuk nieuwe benzine leiding in te zetten (ik ga sowieso proberen de slangenklem te vervangen, is er intussen af).
mijn injectoren zijn echter verbonden met de leiding die lekt, lijkt het. Dit zijn ze:

   

de slangenklem bovenaan is er dus af intussen, je ziet daar wel een verdieping in het rubber.

het advies klonk alsof het de volgende oplossing moest worden (plaatje hier op het forum gejat):
 

kan dat met mijn injectoren zo eenvoudig opgelost worden?
graag advies, auto is momenteel niet rijdend

grtjs, Han
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2021 21:55 #193976 door Rudi Dortangs
Beste Han,
je hebt het, goede, advies juist begrepen.
De stukjes slang zijn origineel met speciale ringen gecrimpt, maar ter vervanging van de stukjes slang deze ringen slopen, oude stukjes slang eraf en nieuwe stukjes met slangklemmetjes vastzetten is de eenvoudigste oplossing die ook goed is. De injectoren hebben een uitstekend buisje waar het slangetje gewoon op geschoven zit.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2021 11:21 #193980 door Han Kops
Hi Rudi,

Okay. 
Dank je!
Ja, ik zag het niet helemaal voor me.

Maar ik begrijp dat die ringen goed van de injector te verwijderen zijn?
Is dat geklemd of zit daar nog iets van schroefdraad/bajonet verbinding onder?

grtjs, Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2021 14:47 #193984 door Rudi Dortangs
Hallo han,
geen schroefdraad, bajonet of iets dergelijk, het zijn crimpringen, dus gewoon met een kniptang aan de zijkant doorknippen tot je de ring open kunt buigen, dan het slangetje eraf trekken, dat is gewoon op een slangbuisje van de injector geschoven. In de fabriek van de injectoren was het crimpen sneller dan een slangklem, maar ze hebben gewoon dezelfde functie: de slang op het slangbuisje van de injector klemmen.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
15-05-2021 16:40 #193996 door Arnold de Groot
De hiervoor beschreven oplossing met slangklem is goed, heb ik ook al ruim 10 jaar en nog nooit lekkage gehad.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2021 16:42 #193997 door Zon
Ik heb geen injectie, maar het lijkt me best gevaarlijk: brandgevaar?

Mooi dat je het op tijd hebt gezien dan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2021 18:40 #194000 door Han Kops
Hi Rudi,

Okay.... ziet er dik uit om door te knippen, maar als dat de manier is... dan proberen we het maar.
Ik ga wel eerst nog proberen om te kijken of een nieuwe slangenklem helpt, maar anders wordt het dus een stukje benzine leiding.

Dank!

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2021 18:42 #194001 door Han Kops

De hiervoor beschreven oplossing met slangklem is goed, heb ik ook al ruim 10 jaar en nog nooit lekkage gehad.
 
Goed te horen. 
Dank je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2021 18:48 #194002 door Han Kops

Ik heb geen injectie, maar het lijkt me best gevaarlijk: brandgevaar?

Mooi dat je het op tijd hebt gezien dan!
Nogal inderdaad....Brandgevaar.
Het loopt, de benzine dus, gewoon het hete blok op. De ringleiding van de injectie loopt ook boven het blok. 
Kan denk ik ook moeilijk anders.

De eer van het spotten van het probleem komt de keurmeester van de club toe, tijdens de taxatie.
Anton.
Ik schrok me rot.

De klem aandraaien hielp, maar later, nadat motor afgekoeld was na naar huis rijden, wederom lekkage.
Dat patroon heeft zich nog paar keer herhaald. Maar ja, zo kun je natuurlijk niet fatsoenlijk rijden. 

Vind het best eng ook om daar zelf aan te lopen knutselen, maar heb weinig keus denk ik.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2021 20:57 #194019 door Rudi Dortangs
Benzineslangetjes wisselen is niet het moeilijkste dat men kan doen, maar wel erop letten moderne slang (in de juiste maat) te kopen die de huidige benzine verdraagd, en de juiste maat slangklemmetjes te gebruiken (te grote drukken niet goed rondom aan).
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.