- Berichten: 237
Project: B20 + 4x Keihin CVK38
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Zal van de week even een scan maken van de de dyno uitdraai.
Setup is als volgt:
Hoofdsproeier 165
Stationair sproeier 38
Dynojet naald op zijn laagst.
Dempingsveren van de de Piston met 2cm ingekort om minder voorspanning te krijgen
Eigenlijk zouden de naalden nog iets dikker moeten zijn bovenin, zodat hij net boven stationair iets armer loopt.
Als je nu in 4e versnelling vanaf 1000rpm vol op het gas gaat dan trekt hij niet omdat hij te rijk loopt, zodra je richting de 1800rpm komt pakt hij weer lekker op. Overigens is 1000rpm volgas in de 4e versnelling niet echt een conditie die zich in de praktijk voordoet, maar puur met dyno's gebruikt wordt.
Ben alleen in alle drukte vergeten een filmpje te maken..... Foto's hebben ze van het Speedcenter zelf gemaakt, die zal ik nog even vragen.
Ben er iig blij mee.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
www.facebook.com/speedcentre.jaap/posts/1865855070336009
Respect, mooi project en mooi resultaat.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Paar dipjes in de curve. Ik wil nog eens testen met een andere curve in de 123Ontsteking en ik moest de vacuum vervroeging nog aansluiten.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
wat probeer je nog te verbeteren de dip tussen 4500-5000 tpm of onder de 2000 tpm.
Het laatste wordt lastig lijkt mij met een tt6 as , het resultaat is mooi.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Dip tussen de 4500 - 5000 ga ik proberen met iets extra voorontsteking te eruit te krijgen, andere curve in de 123 ontsteking. De AFR is op dat moment prima, daar ligt het niet aan.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
je bevindingen komen redelijk overeen met de mijne , i.p.v. de tt6 was ik tot de tt5 gekomen.
Het is natuurlijk net wat je wilt maar ik vond de dip tot +-1500 tpm voor de tt5 niet zo comfortabel.
met het spelen met de onsteking , paar graden vroeger/later/ curves verschuif je meestal de "dip" naar een naastgelegen toerengebied.
de dip zelf blijft , m.i.hoort het bij deze assen.
wat mij interessant lijkt is hoe dit loopt met een K as , ik denk een waar koppelmonster.
Ga je ook nog wat experimenteren met verschillende assen??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Daarnaast hebben mijn andere dagelijkse auto's rond de 300pk, ben best een sportieve rijder.
Vooral het doortrekken is nu leuk, maar heb nog te weinig dagelijkse kilometers gemaakt met deze setup om ervaring op te doen. Heb nu net de afstelling goed. Eerst maar eens een tankje of 5 leeg rijden voordat ik weer verder ga.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.