achterste Simons demper amazone

Lees meer
23-06-2016 05:59 #161345 door Johan Geers
achterste Simons demper amazone is gemaakt door Johan Geers
Iedereen met een Simons uitlaat onder z'n amazone heeft er vroeg of laat last van n.l het afscheuren van het aansluitstuk op de laatste demper.
Dit is omdat de demper alleen op het einde van de demper aan de carrosorie hangt.
De demper is niet venwichtig op gehangen waardoor veel gewicht van de demper op het aansluitstuk komt en deze na verloop van jaren afscheurt terweil de rest van de demper best nog wel wat jaartes mee had gekunnen.
Ik dacht daar moet toch wel iets op te verzinnen zijn.
Ik heb het, zie fotos met flatband opgelost, demper kan nog steeds naar voor en achte als links en rechts bewegen.
Ik weet niet hoe lang de flatband mee kan maar voor 2,5euro kun je wel een gokje nemen.

m.vr.gr. vanuit een warm Filippijnen.

Johan Geers





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2018 10:32 #178993 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic achterste Simons demper amazone
Deze bruikbare tip wil ik ook in praktijk brengen, maar vraag me af wat voor materiaal hier het beste voor gebruikt kan worden. Met de aanduiding "flatband" kan ik niet zoveel, dus als het iets specifieker kan, dan graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
12-09-2018 14:27 #179000 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic achterste Simons demper amazone
Je hebt maar mazzel in de Philipijnen Johan; altijd lekker warm en geen APK -eisen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2018 16:23 #179004 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic achterste Simons demper amazone

Cor Kraaijeveld schreef : Je hebt maar mazzel in de Philipijnen Johan; altijd lekker warm en geen APK -eisen....

Je vergeet de aardbevingen, orkanen en een wrede president. Maar goed, we dwalen af....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2018 00:28 #179019 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic achterste Simons demper amazone
Beste Gert het matriaal is hetzelfde als de hangbanden van de achteras maar dan dikker.
En wrede president, 85% van de Filipijnse bevolking staat achter deze man, kun je in Nederland niet zeggen van Rutte.
Je moet niet vergeten dat deze man met zijn rug tegen de muur staat als het aankomt op drugpushers, dealers en gebruikers.
Er zijn in de Filippijnen 3,5 miljoen verslaafden.
Wreed zijn is dan soms de enige oplossing.
En Orkanen er is er een onderweg een Super orkaan maar die gaat over het Noorden zal er niet te veel last van hebben hoop ik.
Aardbevingen de laatste heb ik een jaar of zes geleden gehad 6.7 op de schaal van Richter alles staat er nog.

Ok geen APK eisen maar ik houd mijn auto wel aan deze eisen, nou behalve de koplampen maar daar is al een keer aandacht aan besteed ze zijn wel goed maar er staat geen EU goed keuring maar een goedkeuring die hier wel mag.
Hier wil je je auto wel goed houden je heb hier geen ANWB, dus je wilt niet langs de kant van de weg stranden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2018 01:32 #179050 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic achterste Simons demper amazone
Beste Gert, misschien heb je hier www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem-ui...80-self-made-uitlaat ook wat aan.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2018 12:47 #179053 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic achterste Simons demper amazone
Dank voor je reacties, Johan.
Eerder dit jaar heb ik een nieuwe Simons gemonteerd op de voorpijp na. Dit nadat de oude na 9 jaar idd was afgescheurd bij het aansluitstuk op de achterste demper. Vandaar mijn interesse in jouw modificatie middels een extra ophangpunt. Dat het materiaal gelijkt op dat van vangbanden, maar iets dikker is, had ik op je foto’s wel gezien. Alleen ben ik er nog niet in geslaagd een leverancier van dat (of ander bruikbaar) materiaal te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 01:09 #179068 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic achterste Simons demper amazone
Dit soort band wordt gebruikt bij oude machines met een platte aandrijfband en dat vind je nog wel eens.
Dus in die wereld moet je zoeken voor die band.
Hier is er b.v. eentje www.tweedehands.nl/landbouw-tuinbouw/tui...rriem-272428542.html

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 08:10 #179073 door Bob Marcelis
Beantwoord door Bob Marcelis in topic achterste Simons demper amazone
Ik heb zo'n 4 jaar geleden een noodreparatie gedaan, met een stuk spanband en daar met een holpijpje 2 gaten in geslagen. Het heeft zichzelf bewezen want het zit er nog steeds...

www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.