Self made uitlaat

Lees meer
04-11-2017 12:38 #173046 door Johan Geers
Self made uitlaat is gemaakt door Johan Geers
Bij mijn Volvo Amazone was de laatste demper van mijn Simons uitlaat door de tand des tijds in een klein vergiet verandert.
Ik zei tegen mijn vrouw ik moet een keer een nieuwe bestellen, maar mijn vrouw zei waarom maak je hem niet zelf je hebt toch niet veel anders te doen.
Dus zelf de demper gemaakt, nu dat is niet zo interesant wat plaatwerk een stuk of 50 pannensponzen als absorbsie matriaal en natuurlijk een geperforeerde pijp.
Maar de ophanging van die demper stond mij tegen een stripje flexiebel aan het eind van een toch al niet lichte demper alle kracht komt op het inlaat stuk van de demper zeker bij slechte wegen (en die heb je hier veel) heeft dit veel te lijden.
Ik dacht als ik nu eens gebruik maak van de orginele steun dan komt de ophanging in het midden van demper en krijg je bij slechte wegen minder kracht op de inlaat van de demper.
Dus ik heb een brugje gemaakt (jammer genoeg verbogen tijdens montage) en met een flexible strip aan de demper bevestigd.
Op de demper heb ik de nodige strippen gelast om een zoveel mogelijk verstelling mogelijk te maken.
En het geluid zachter zoals het nog nooit is geweest mijn vrouw zegt het lijkt wel een Rolls.

Ja, je moet zo eens wat op de Filippijnen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-11-2017 08:35 #173059 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Self made uitlaat
Mooi stukje huisvlijt Johan.
Wat heerlijk als je zoveel tijd hebt én creativiteit, je zou er toch niet aan moeten denken dat je op de hoek van de straat voor 50,- even een demper haalt?
Of nog erger; er voor 100,- ergens eentje lààt monteren brrrrrr.

Groet uit herfstig, drukdoenerig Holland hahahaha.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2017 23:27 #173071 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Self made uitlaat
Beste Jan, deze demper heeft me alleen al aan rvs pannensponzen 35 Euro gekost dan nog een euro of 10 aan staal en lasmatriaal zit je toch dicht tegen de 50euro aan.
Maar het geluid mag er zijn zacht en toch een absorbsiedemper ik stond er zelf van te kijken/horen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.