Welke spanning voor injectoren
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Om dat digitale volt meters haast geen inwendige weerstand (orde van megaohms) hebben zien ze slechte connecties (weerstand onderweg in het circuit) niet meer.
Meet met die digitale voltmeter eens een accu met een 1k weerstand in serie, je meter blijft ongeveer 12V aan geven en ziet geen verschil tussen de spanning voor of na de weerstand.
Pas als je het circuit belast (bijvoorbeeld door middel van een laag wattage lampje) zal je de spanningsval kunnen meten met een digitale meter.
Een ouderwetse analoge meter zou de weerstand eerder opmerken om dat daar de inwendige weerstand lager van is.
Vandaar de opmerking neem eens een testlampje , bij 12v brandt ie gewoon , bij 3 v zal die heel misschien nog iets gloeien.
Auto van 50 jaar oud , dan ook de storingsapparatuur van die tijd gebruiken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Vroeger hadden we ook nog Buisvoltmeters later gevolgd door FET Voltmeters, allebei zeer hoogohmig, om een echte meting te kunnen doen. Onze klassiekers geven al gauw spanningsval /verschillen van zomaar 1 tot 2 volt, en dat kun je prima zien op wat voor voltmeter dan ook.
Fijne Kerst, voor iedereen
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Sander Noordervliet
-
- Junior lid
-
- Gaat niet bestaat niet
Morgen vrij dus ik ga eens wat proberen te meten en jullie op de hoogte houden over de resultaten.
- Sander Noordervliet
-
- Junior lid
-
- Gaat niet bestaat niet
De situatie constant +12V op de injectoren heb ik niet kunnen reproduceren. Inmiddels wel de nieuwe injectoren geplaatst maar de motor start nog steeds niet.
Wat aan het meten geslagen aan de diverse sensoren volgens de Bosch D-jet documentatie en dat lijk ook allemaal goed. Maar wat wel vreemd is, is dat er zodra ik de accu aansluit al een constante spanning op het systeem staat. Het zou logischer zijn als de boel pas onder spanning komt zodra het contact aan gaat. Maar eens verder meten met het schema erbij....
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Sander Noordervliet" schreef:
Nou eindelijk weer wat kunnen doen en ik snap er zo langzaam aan niet veel meer van...
De situatie constant +12V op de injectoren heb ik niet kunnen reproduceren. Inmiddels wel de nieuwe injectoren geplaatst maar de motor start nog steeds niet.
Wat aan het meten geslagen aan de diverse sensoren volgens de Bosch D-jet documentatie en dat lijk ook allemaal goed. Maar wat wel vreemd is, is dat er zodra ik de accu aansluit al een constante spanning op het systeem staat. Het zou logischer zijn als de boel pas onder spanning komt zodra het contact aan gaat. Maar eens verder meten met het schema erbij....
Inderdaad, bij het begin beginnen: controleer of het injectiesysteem spanning krijgt, niet alleen wanneer de auto op contact staat maar ook tijdens het starten..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Sander Noordervliet
-
- Junior lid
-
- Gaat niet bestaat niet
Nu op naar de volgende problemen maar die horen in andere topics thuis...