vervuilde brandstof gereden, wat nu?

• Hans Boersbroek (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2015 22:10 #156136 door Hans Boersbroek (GAST)
Beantwoord door Hans Boersbroek (GAST) in topic vervuilde brandstof gereden, wat nu?
Beste mensen,

Wat een hoop tips, bedankt! Ik ermee aan de slag en laat het resultaat weten.

Oh ja, ik woon in Zutphen en sinds begin dit jaar lid van de klassieker vereniging. Ik zal ook even een stukje schrijven over mij en mijn volvo en wat plaatjes uploaden.

Groetjes Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-11-2015 07:35 #156143 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic vervuilde brandstof gereden, wat nu?
Een scheurtje in het membraam zal het niet zijn want dan loopt ie stationair net zo mooi als het rubber heel is. Wel kom je heel slecht op snelheid want je trekt gigantisch veel valse lucht. Dat ie afslaat kan duiden op een geheel gescheurd membraam. Dan trekt ie zoveel valse lucht dat de brandstof verhouding niet optimaal is en dus afslaat. Haal de 4 boutjes van de carb is los, ik bedoel de bovenkap van je carb daar waar dat zwarte dopje op zit. Dan zie je het rubber dit kun je zo losnemen even een klein beetje trekken en tegen het licht houden. Als je licht ziet is het membraam stuk. Niet gaan plakken maar een nieuwe kopen.

• Hans Boersbroek (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2015 17:53 #156816 door Hans Boersbroek (GAST)
Beantwoord door Hans Boersbroek (GAST) in topic vervuilde brandstof gereden, wat nu?
En de spreekwoordelijke taart gaat naar:....................René Minnebo!

Het grappige is dat ik pas na zelf aan de slag te zijn gegaan, nu je reactie lees en bij deze dus een pluim voor de enige juiste diagnose :)

Dat niet op vermogen/snelheid komen werd i.d.d. veroorzaakt door een gescheurd rubber membraam wat onder het kapje van de carburateur zit. Daarnaast kwam er ook vervuilde benzine onder uit de vlotterkamer. Bovendien was de luchtingang zwart geblakerd, zo ook de zuiger waar de sproeiernaald aan vast zit.

Alles schoongemaakt en een nieuw membraam besteld bij Scandcar. Voor dat laatste had ik mss toch even beter op deze website moeten kijken/vergelijken. Het rubber wat in een enveloppe past, kostte 4,95 maar daarboven op kreeg ik 8.50 verzendkosten en over die bedragen ook nog eens 21% BTW. Dik 16 euro! Dat valt me dan toch wel tegen van Scandcar.

Maar goed, mijn 'old lady' rijdt weer. Het is alleen nog even zoeken qua sproeier afstelling, ze loopt weer stationair maar nog niet helemaal naar mijn zin. 3e kerstdag de volvo vraagbaak er nog maar even op na slaan.

Fijne kerstdagen allen!
Groet Hans

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-12-2015 23:21 #156826 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic vervuilde brandstof gereden, wat nu?
D'r zijn nog 2 taart verdieners...... :roll: ;)

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2015 23:28 #156827 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vervuilde brandstof gereden, wat nu?
Appeltaart graag...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD