vervuilde brandstof gereden, wat nu?

• Hans Boersbroek (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2015 00:36 #156056 door Hans Boersbroek (GAST)
vervuilde brandstof gereden, wat nu? is gemaakt door Hans Boersbroek (GAST)
Les 1, rij je tank nooit helemaal leeg want er kan vuil onderin zitten. Mij overkwam dit dus wel met mijn Zweedse 142 uit 1968, wat nu? Ik ben technisch gezien een leek, die nog wel weet hoe een carburateur van een dames bromfiets schoon te maken, maar daar houdt het ook bij op. Bij de Brezan een universele brandstoffilter gescoord, oude vervangen en tussen de benzineslang gezet, maar de motor komt nog steeds maar niet op snelheid, het is alsof je met de handrem erop rijdt. De acceleratie snelheid is ongeveer van 0 tot 80 in 5 minuten en het benzine verbruik is gigantisch en bij het tot stilstand komen slaat de motor af.

De prangende vraag is waar moet ik het nu zoeken? De monteur kan ik de komende maand even niet betalen, bovendien ik wil graag meer zelf leren doen. Er zijn van die smeermiddelen op de markt die beloven dat je gehele motor t/m carburateur gereinigd wordt,simpel even toevoegen maar zou dat werken? Dan nog een vraag, ik heb op de lege tank 5 liter gevuld om even thuis te komen en ongeveer 2 km zonder loodvervanger gereden. Het ik daardoor mss extra schade toegebracht? (mijn oude honda motorfiets uit 76 doet overigens probleemloos zonder..).

Mijn dank voor de gouden tip is groot :)
Groet Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-11-2015 02:42 #156058 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic vervuilde brandstof gereden, wat nu?
Als je de monteur niet kan/wil betalen , kan je je aanschaf van die middelen zeer zeker besparen... Onze oudjes hebben dat niet nodig.

En loodvervanger? Ook niet echt nodig in lpg zit ook geen lood...