Monteren ringtank LPG in combi
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-10-2015 13:42 #155032
door René Ruiter
Monteren ringtank LPG in combi is gemaakt door René Ruiter
Ik heb een combi B18A daar wil ik een LPG ringtank van 45l inbouwen, maar ik wil mijn huidige benzinetank laten zitten. We reizen nogal eens naar scandinavien en dan heb je de hele benzine tank nodig, anders rijd je van tank naar tank.
De ringtank word standaard vastgezet met 4 draadeinde die de tank op zijn plaats houden, nu zit onder de ringtank mijn benzinetank, waar ga ik heen met die draadeinde, door de tank is geen succes.
De tank is 600x200 en 45l.
Ik weet dat ik de bodem iets moet verhogen maar dat is geen probleem, minder werk dan alles er onder laten zakken, lukt ook niet met mijn trekhaak.
De ringtank word standaard vastgezet met 4 draadeinde die de tank op zijn plaats houden, nu zit onder de ringtank mijn benzinetank, waar ga ik heen met die draadeinde, door de tank is geen succes.
De tank is 600x200 en 45l.
Ik weet dat ik de bodem iets moet verhogen maar dat is geen probleem, minder werk dan alles er onder laten zakken, lukt ook niet met mijn trekhaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-10-2015 13:50 #155033
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Monteren ringtank LPG in combi
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-10-2015 14:08 #155034
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Monteren ringtank LPG in combi
Hoi René,
Kan je met plat staal geen strippen aan de "oortjes" maken?
En die strippen aan één kant aan de oortjes bouten en vervolgens de andere kant aan de bodem van je laadruimte vast maken. Afhankelijk hoe hoog deze tank is, komen die dan net boven of onder je laadvloer uit. Hier is altijd een gat te maken voor een boutverbinding.
suc6,
Robert
Kan je met plat staal geen strippen aan de "oortjes" maken?
En die strippen aan één kant aan de oortjes bouten en vervolgens de andere kant aan de bodem van je laadruimte vast maken. Afhankelijk hoe hoog deze tank is, komen die dan net boven of onder je laadvloer uit. Hier is altijd een gat te maken voor een boutverbinding.
suc6,
Robert
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-10-2015 23:11 #155051
door René Ruiter
Het RDW wil natuurlijk een hele degelijke verbinding zien en een paar strips ,ik begrijp dat je ze van links naar rechts wil laten lopen.
Het mooiste is dat de tank naar beneden getrokken wordt door beugels, maar ja daar zit de benzinetank
Het mooiste is dat de tank naar beneden getrokken wordt door beugels, maar ja daar zit de benzinetank
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
21-10-2015 23:35 #155053
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Monteren ringtank LPG in combi
Als ik jou was zou ik twee hoekprofielen pakken die je vanuit je reservewielbak parallel aan je chassisbalk schroeft. (M10 door de balk boren, stalen bussen er tussen zodat je de balk niet samentrekt.
Vanuit die twee evenwijdige profielen zou ik dan twee maal met strip 60x8mm een zodanige "boog" dwars over de tank buigen dat in de strip de (verzonken) bouten M10 kunnen die je in de oortjes draait op de tank.
Je bouwhoogte neemt maar 8mm toe op deze wijze maar het is gegarandeerd stevig en redelijk simpel te bouwen.
En al zou de RDW een bevestiging met dubbelzijdig klevend plakband goedkeuren (doen ze gelukkig niet) :lol: dan nog zou ik het voor mezelf stevig willen hebben.
Op de RAI toevallig staan praten met een bedrijfswageninrichter, zij testen op 20G de bevestiging van kasten en werkbanken in de laadruimte. Ze willen niet dat bij een ongeval de inzittende ingehaald wordt door z'n eigen gereedschap.........
Serieus vastzetten is dus gewoon een goede zaak.
Zo heb ik het zelf in mijn combi gedaan;
kantelbeugels en amazon combi project (flink scrollen V )
Mijn tank hangt onder vloerniveau maar ik heb de brandstoftank cpl. laten vervallen.
Wel heb ik de hoekprofielen parallel aan het chassis gemaakt zoals hierboven beschreven.
misschien heb je er wat aan, groet Jan
Vanuit die twee evenwijdige profielen zou ik dan twee maal met strip 60x8mm een zodanige "boog" dwars over de tank buigen dat in de strip de (verzonken) bouten M10 kunnen die je in de oortjes draait op de tank.
Je bouwhoogte neemt maar 8mm toe op deze wijze maar het is gegarandeerd stevig en redelijk simpel te bouwen.
En al zou de RDW een bevestiging met dubbelzijdig klevend plakband goedkeuren (doen ze gelukkig niet) :lol: dan nog zou ik het voor mezelf stevig willen hebben.
Op de RAI toevallig staan praten met een bedrijfswageninrichter, zij testen op 20G de bevestiging van kasten en werkbanken in de laadruimte. Ze willen niet dat bij een ongeval de inzittende ingehaald wordt door z'n eigen gereedschap.........
Serieus vastzetten is dus gewoon een goede zaak.
Zo heb ik het zelf in mijn combi gedaan;
kantelbeugels en amazon combi project (flink scrollen V )
Mijn tank hangt onder vloerniveau maar ik heb de brandstoftank cpl. laten vervallen.
Wel heb ik de hoekprofielen parallel aan het chassis gemaakt zoals hierboven beschreven.
misschien heb je er wat aan, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-11-2015 12:31 #155586
door René Ruiter
Waarschijnlijk doe ik het nu ingewikkeld maar ik heb een groot gedeelte van de bovenkant van mijn tank eruit gezaagd, zodat de ringtank erin valt. Er is nu nog een benzinetankje over van ca. 11 liter. Hierdoor kan alles wat erboven zit gewoon blijven zitten. Ik ga er ook nog een stukje over schrijven voor ons blad.
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-11-2015 12:41 #155587
door René Ruiter
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
10-11-2015 17:46 #155594
door Jan van Bochove
Ziet er mooi uit, ga je een halve maan in je bestaande benzinetank lassen om die 11L te benutten?
groet Jan
groet Jan
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-11-2015 23:32 #155605
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Monteren ringtank LPG in combi
Ik heb toen ik mijn combi kocht ook een extra tank en lpg tank er bij gekregen, de tank is uitgediept en de lpg tank met frame past er net in en alles valt onder de laadvloer. Probleem is dat dit een kleine lpg tank is, ik dacht (zo even uit het hoofd) iets van een 35l.
Ik wou nu deze tank opnieuw open snijden en precies gaan doen wat jij hebt gedaan, ik heb namelijk ook een ringtank, de tank die er in zat, maar de vloer was hiervoor flink verhoogd en dat wil ik dus niet.
Ik ben al aan het meten geweest, en mijn lpg ringtank is 230 hoog, + 25 extra voor de appendage + 15 extra voor de opgelaste voetsteuntjes, wat maakt samen 270. In dat geval zou ik de benzinetank 9 cm moeten laten inzakken.
Als jou tank maar 200 is lijkt het me dat je slechts enkele centimeters boven laadhoogte uitkomt.
Ik wil graag zoveel mogelijk benzinetank houden, de pootjes van de LPG tank halen scheelt al 15mm, door het deksel van de laadvloer aan te passen ter hoogte van de appendage zou nog eens 25 mm gewonnen kunnen worden, wat maakt dat de benzinetank nog maar 4 a 5 cm zou moeten inzakken.
Een andere optie is de hele benzinetank laten zakken, maar dan stuit je met een trekhaak inderdaad op een nieuw probleem.
Ik vind het altijd boeiend te zien hoe anderen dit hebben opgelost, maar hoe je het draait of keert, je levert altijd ergens in.
Ik wou nu deze tank opnieuw open snijden en precies gaan doen wat jij hebt gedaan, ik heb namelijk ook een ringtank, de tank die er in zat, maar de vloer was hiervoor flink verhoogd en dat wil ik dus niet.
Ik ben al aan het meten geweest, en mijn lpg ringtank is 230 hoog, + 25 extra voor de appendage + 15 extra voor de opgelaste voetsteuntjes, wat maakt samen 270. In dat geval zou ik de benzinetank 9 cm moeten laten inzakken.
Als jou tank maar 200 is lijkt het me dat je slechts enkele centimeters boven laadhoogte uitkomt.
Ik wil graag zoveel mogelijk benzinetank houden, de pootjes van de LPG tank halen scheelt al 15mm, door het deksel van de laadvloer aan te passen ter hoogte van de appendage zou nog eens 25 mm gewonnen kunnen worden, wat maakt dat de benzinetank nog maar 4 a 5 cm zou moeten inzakken.
Een andere optie is de hele benzinetank laten zakken, maar dan stuit je met een trekhaak inderdaad op een nieuw probleem.
Ik vind het altijd boeiend te zien hoe anderen dit hebben opgelost, maar hoe je het draait of keert, je levert altijd ergens in.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
10-11-2015 23:53 #155606
door Jan van Bochove
Dat ziet er ook nog niet zo gek uit, mooi uitgevoerd!