Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.

Lees meer
17-08-2015 19:58 #153499 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.

"D. Spieard" schreef:
ik heb ergens een keer gelezen dat het scheurvorming zou voorkomen in het spruitstuk of uitlaat.

Begin 2010 heb ik een Simons-uitlaat onder mijn Amazon gemonteerd zonder bevestiging aan de bak en daar inmiddels zo'n 42.000 km mee gereden. Tot dusver geen scheurvorming in spruitstuk of uitlaat. Er zijn overigens meer Amazon-rijders die de Simons-uitlaat niet aan de bak bevestigen, w.o. bv. Ben Flierman (Tinustuning).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 20:40 #153502 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Vaak wordt ook bij de standaard-uitlaat de steun aan de versnellingsbak weggelaten.
Kans op scheuren vermindert daardoor schijnbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2015 00:57 #153515 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Ik rijdt al sinds eind jaren 80 met een Simons uitlaat zonder steun aan de bak.
Heb wel een uitlaatspruitstuk van Simons.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2015 09:42 #154053 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Johan, je hebt een pb. Ik wil graag grotere foto's van je voor het VKM!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2015 09:55 #154055 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
De steun kan inderdaad vervallen bij een RVS of Simons uitlaat.
RVS is een stuk stugger, ik adviseer een flexibele overgang na het spruitstuk om resonanties en spanning te vermijden.
Dan speelt ook niet het probleem van scheuren op de las bij RVS

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2015 11:34 #154082 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Grappig dat jullie hem allemaal weglaten. Ik heb hem ook niet meer ivm 2,5 inch. Maar moet er nog steeds een aanpassen om hem er wél weer onder te maken. Liever wat extra steunen dan teveel trekken aan de tapeinden bij de cilinderkop. Zeker als een Amazon/P1800 verlaagd is kan het nog wel eens spannend worden. Een bonk op een drempel kan dan vervelend aflopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2015 23:35 #154662 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Sinds enige tijd zit er een vervelende tik in de simons uitlaat als die warm is tijdens en na het rijden.
Zover ik het kan constateren komt het vanaf de eerste lange demper.
Vervelend geluid, waarschijnlijk een tussenschotje die niet goed vast gelast is.
Misschien een probleem wat vaker voorkomt bij dit type uitlaat en op te lossen door er met de hamer op de goede plek te slaan. Kan ook zijn dat de tik vanzelf weer overgaat.

[*
Bijlage:
]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2015 00:16 #154664 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Beste D, Simons uitlaten hebben absorbtie dempers en dus geen schotjes (kun je doorheen kijken).
Echter een tik na het rijden heb ik bij mij nog nooit gehoord, maar kan een warmte verschijnsel zijn.
Ik denk dat je met de uitlaat/auto eens naar de dealer moet gaan waar de uitlaat vandaan komt.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.