Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.

Lees meer
16-08-2015 12:35 #153460 door Johan Geers
Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone. is gemaakt door Johan Geers
Bij mijn Simons uitlaat stond een van de rubbers van de middendemper op het punt van begeven.
Ik had wel een rubber bij maar dat was ook niet van al te beste kwaliteit, dus tijd voor wat engineering.
Het probeem met de middendemper is bij versleten rubbers het klappen tegen de bodem.
Ik dacht ik moet een systeem verzinnen dat ik de demper op dat punt in de breedte als wel in de hoogte kan verstellen.
Ik wilde ook niet in de carrosorie boren of lassen ik wilde gebruik maken van de bestaande punten van de montage van de uitlaat.
Ik wilde ook altijd terug kunnen naar het originele concept.
Het enige wat ik heb moeten doen is een gaatje van 6mm boren in de steun van de uitlaat.
De ophanging is gemaakt van vangband die we gebruiken bij de achteras.
Het schuifgedeelte voor de breedte zit rond de steunpunten geklemd met rubber ertussen.
Zodra het schuifstuk over de steunpunten zat heb ik het rond waar het rubber opzit doorgebogen over de steunen.
Zie foto’s eenvoudig en doeltreffend.

m.vr.gr.

Johan Geers









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2015 14:39 #153466 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Mooi stukje huisvlijt.... dat moet het wel een paar jaar doen !.
Je wordt heel inventief als je zo ver weg zit..

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-08-2015 19:13 #153473 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Dat is mooi gevonden zo, degelijk en toch simpel (hoewel, het toch maar even gemaakt moet worden).
Goede detaillering / engineering trouwens; ik zie 2x een sleufgat, altijd de ideale positie instelbaar, daaraan herken je vakman.

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2015 22:59 #153483 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Ik had boven de tussendemper op de bodem een stukje 15 mm vierkant rubber geplakt en weg was het gerammel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 05:52 #153486 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Beste Alfriedel, zo ben ik ook eens bezig geweest dan blijf je nog steeds gerommel horen.

Daarnet het eerste testritje gemaakt en mijn vrouw zei je hoort de motor bijna niet meer dus aan zo een stuk band ophangen en goed afstellen helpt veel met het gerommel of BRRRRRRRRRRRR in de auto.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 09:54 #153488 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Goed man! Zal ik een serie 'onze man op de Filipijnen' gaan starten? Met al je stukjes huisvlijt?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 12:22 #153490 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Nou, ik ben van huis uit engineer geweest I/E processcontrol.
Echter ik dacht dat het wel op zou houden eenmaal gestopt met werk.
Maar neen, het blijft maar doorgaan dus engineer is geen beroep maar een ziekte.
Gelukkig geen levensbedreigende ziekte, je kunt er gewoon mee op straat lopen niemand ziet het aan je.
Er zijn ook geen medicijnen voor alleen af en toe rust maar ja dan popt de ziekte toch weer op en begin je weer.
De buren zeggen er niets van maar kijken soms wel bedenkelijk met een blik “crazy Dutch engineer”

m.vr.gr.

Johan Geers

P.s. Rob je mag rustig zo een stukje starten ik voel me vereerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 13:34 #153492 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Paar weken terug ook een simons onder de ama gemonteerd.
Hij hangt er rammelvrij onder, maar zit maar net vrij van het voorste dwarse chassis balk af.
Ik weet niet hoe heet de uitlaat daar plaatselijk wordt, in verband met de tectiellaag.
Jammer dat ze de voorpijp niet iets meer naar beneden hebben doorgebogen.
Bij mijn vorige 240 paste het overal perfect.

[*
Bijlage:
]
[*
Bijlage:
]
[*
Bijlage:
]

[*
Bijlage:
]

[*
Bijlage:
]

De uitlaatbeugel bij de versnellingsbak moet nog gemonteerd worden, was nog in bestelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 16:31 #153495 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.

"D. Spieard" schreef:
De uitlaatbeugel bij de versnellingsbak moet nog gemonteerd worden, was nog in bestelling.

Die kun je ook net zo goed weglaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 18:51 #153497 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
Gert,
ik heb ergens een keer gelezen dat het scheurvorming zou voorkomen in het spruitstuk of uitlaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.