- Berichten: 3462
Modificatie ophanging Simons uitlaat Amazone.
- Johan Geers
- Platinum lid
Ik had wel een rubber bij maar dat was ook niet van al te beste kwaliteit, dus tijd voor wat engineering.
Het probeem met de middendemper is bij versleten rubbers het klappen tegen de bodem.
Ik dacht ik moet een systeem verzinnen dat ik de demper op dat punt in de breedte als wel in de hoogte kan verstellen.
Ik wilde ook niet in de carrosorie boren of lassen ik wilde gebruik maken van de bestaande punten van de montage van de uitlaat.
Ik wilde ook altijd terug kunnen naar het originele concept.
Het enige wat ik heb moeten doen is een gaatje van 6mm boren in de steun van de uitlaat.
De ophanging is gemaakt van vangband die we gebruiken bij de achteras.
Het schuifgedeelte voor de breedte zit rond de steunpunten geklemd met rubber ertussen.
Zodra het schuifstuk over de steunpunten zat heb ik het rond waar het rubber opzit doorgebogen over de steunen.
Zie foto’s eenvoudig en doeltreffend.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je wordt heel inventief als je zo ver weg zit..
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Goede detaillering / engineering trouwens; ik zie 2x een sleufgat, altijd de ideale positie instelbaar, daaraan herken je vakman.
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
- Berichten: 364
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3462
Daarnet het eerste testritje gemaakt en mijn vrouw zei je hoort de motor bijna niet meer dus aan zo een stuk band ophangen en goed afstellen helpt veel met het gerommel of BRRRRRRRRRRRR in de auto.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3462
Echter ik dacht dat het wel op zou houden eenmaal gestopt met werk.
Maar neen, het blijft maar doorgaan dus engineer is geen beroep maar een ziekte.
Gelukkig geen levensbedreigende ziekte, je kunt er gewoon mee op straat lopen niemand ziet het aan je.
Er zijn ook geen medicijnen voor alleen af en toe rust maar ja dan popt de ziekte toch weer op en begin je weer.
De buren zeggen er niets van maar kijken soms wel bedenkelijk met een blik “crazy Dutch engineer”
m.vr.gr.
Johan Geers
P.s. Rob je mag rustig zo een stukje starten ik voel me vereerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hij hangt er rammelvrij onder, maar zit maar net vrij van het voorste dwarse chassis balk af.
Ik weet niet hoe heet de uitlaat daar plaatselijk wordt, in verband met de tectiellaag.
Jammer dat ze de voorpijp niet iets meer naar beneden hebben doorgebogen.
Bij mijn vorige 240 paste het overal perfect.
[*
[*
[*
[*
[*
De uitlaatbeugel bij de versnellingsbak moet nog gemonteerd worden, was nog in bestelling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Die kun je ook net zo goed weglaten."D. Spieard" schreef:
De uitlaatbeugel bij de versnellingsbak moet nog gemonteerd worden, was nog in bestelling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ik heb ergens een keer gelezen dat het scheurvorming zou voorkomen in het spruitstuk of uitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.