B20a loopt niet op benzine
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-01-2015 09:25 #147541
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic B20a loopt niet op benzine
Mijn achteruit verlichting deed het ook niet en dat lag aan het stekkertje dat tussen de motor en linker schutbord hangt. Daar zat zoveel oxidatie dat de weerstand zo hoog werd dat het niet meer werkte.
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wesley Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2015 10:21 #147542
door Wesley Scheggetman
Beantwoord door Wesley Scheggetman in topic B20a loopt niet op benzine
Haha nouja de halve zondag in de natte sneeuw onder m'n auto gelegen die met 2 wielen op de stoep stond.
Moet toch maar eens op zoek naar assteunen haha, enfin had een zwart kabeltje zien hangen, en er vanuit gegaan dat dat hem wel moest zijn. Paste precies qua lengte naar de schakelaar toe.
Eindelijk na veel gepriegel aangesloten, maar geen resultaat.
Kom ik er gisteravond achter dat mijn olielampje gaat branden wanneer ik hem in z'n achteruit zet haha.
Dus denk dat ik het kabeltje van de oliedrukmeter per ongeluk heb aangesloten
Nouja nu rest me dus te achterhalen waar het goede kabeltje is.. Alleen geen enkel idee waar die kan zijn..
Maar de achteruitrijschakelaar werkt dus wel.. haha
NB, Weet iemand waar dat draadje begint? Dan moet ik hem toch kunnen vinden..
Moet toch maar eens op zoek naar assteunen haha, enfin had een zwart kabeltje zien hangen, en er vanuit gegaan dat dat hem wel moest zijn. Paste precies qua lengte naar de schakelaar toe.
Eindelijk na veel gepriegel aangesloten, maar geen resultaat.
Kom ik er gisteravond achter dat mijn olielampje gaat branden wanneer ik hem in z'n achteruit zet haha.
Dus denk dat ik het kabeltje van de oliedrukmeter per ongeluk heb aangesloten

Nouja nu rest me dus te achterhalen waar het goede kabeltje is.. Alleen geen enkel idee waar die kan zijn..
Maar de achteruitrijschakelaar werkt dus wel.. haha
NB, Weet iemand waar dat draadje begint? Dan moet ik hem toch kunnen vinden..
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-01-2015 12:58 #147546
door Mathieu van den Bosch
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic B20a loopt niet op benzine
Hoi Wesley,
Als je links naast je auto staat en je kijkt naar het schutbord zie je als het goed is een zwarte huls naar benedenlopen waarin de draad zit voor de achteruit rjlichten naar de schakelaar op de bak en nog 2 draden die nodig zijn voor je waarschuwings lampje dat je de ordels niet om hebt voor het waarschuwinglampje gordel niet om( lampje moet uit zijn als je de gordel niet om heb en de versnelling in de achteruit staat.) Daar zit ook het stekkertje waar bij mij het probleem zat.
Als je links naast je auto staat en je kijkt naar het schutbord zie je als het goed is een zwarte huls naar benedenlopen waarin de draad zit voor de achteruit rjlichten naar de schakelaar op de bak en nog 2 draden die nodig zijn voor je waarschuwings lampje dat je de ordels niet om hebt voor het waarschuwinglampje gordel niet om( lampje moet uit zijn als je de gordel niet om heb en de versnelling in de achteruit staat.) Daar zit ook het stekkertje waar bij mij het probleem zat.
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
- Wesley Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 08:46 #149451
door Wesley Scheggetman
Beantwoord door Wesley Scheggetman in topic B20a loopt niet op benzine
Dank voor jullie reacties.
De auto loopt nu op gas en benzine. Wel wat te rijk maar heb het blok even na laten kijken en helaas heeft m'n 4e cilinder te weinig compressie. Balen. Maar verklaart de problemen met stationair lopen.
Het kabeltje lijkt wel verdwenen. Ga maar eens op zoek naar het beginpunt en een nieuw kabeltje aanleggen denk ik. Volgens mij heeft de vorige eigenaar hem per ongeluk afgeknipt ofzo
De auto loopt nu op gas en benzine. Wel wat te rijk maar heb het blok even na laten kijken en helaas heeft m'n 4e cilinder te weinig compressie. Balen. Maar verklaart de problemen met stationair lopen.
Het kabeltje lijkt wel verdwenen. Ga maar eens op zoek naar het beginpunt en een nieuw kabeltje aanleggen denk ik. Volgens mij heeft de vorige eigenaar hem per ongeluk afgeknipt ofzo
13-03-2015 09:28 #149453
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20a loopt niet op benzine
Zoek naar een losse draad die van de versnellingsbak regio naar rechts voor loopt, omdat hij aangaat bij achteruit inschakelen, denk ik dat hij - per abuis- op de achterzijde van de bak is gemonteerd, daar hoort dus die andere losse...inderdaad de acheruitrijlichtdraad, succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
13-03-2015 12:21 #149456
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic B20a loopt niet op benzine
Je zegt dat het tijd is voor assteunen. Ik heb zelf oprijbokken en die bevallen me prima. Kan makkelijk onder de auto. Nadeel is dat de wielen niet uit de veren zakken als je in de wielkasten wat wilt doen. Daarvoor heb ik dan weer een garagekrik.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl