Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2014 01:49 #146702
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
Over bougiekabels kan ik het volgende zeggen zorg dat je bougiekabels heb met een 0Ohm weerstand.
Die zijn nog wel in de handel verkrijgbaar anders zelf maken heb ik ook gedaan.
Toen onze amazone's op de markt kwamen waren er nog geen kabels met een interne weerstand dus de bobine is berekend op een bougiekalbel met een 0 ohm weerstand.(geeft de krachtigste vonk)
Er werden in die tijd indien nodig onstoorde kappen gebruikt en die hadden een weertand van 2Kohm.
IK heb een hotspark module als vervangin van mijn contactpunten en dat met niet onstoorde kappen en kabels en mijnautoradio speelt nog steeds goed.
succes
Johan Geers
Die zijn nog wel in de handel verkrijgbaar anders zelf maken heb ik ook gedaan.
Toen onze amazone's op de markt kwamen waren er nog geen kabels met een interne weerstand dus de bobine is berekend op een bougiekalbel met een 0 ohm weerstand.(geeft de krachtigste vonk)
Er werden in die tijd indien nodig onstoorde kappen gebruikt en die hadden een weertand van 2Kohm.
IK heb een hotspark module als vervangin van mijn contactpunten en dat met niet onstoorde kappen en kabels en mijnautoradio speelt nog steeds goed.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 14:02 #148500
door J Serraris
Beantwoord door J Serraris in topic Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
Ik zojuist de -pool van mijn accu op het motorblok los uit één van de twee gaten, rechts naast de distributiedeksel (naast grote tandwiel). Maar daar zat nog veel rode verf tussen contacten. En ik vraag me af of het niet beter is het aan de bovenkant van het blok te monteren - boven de koppakking. Immers, daar zitten de bougies en vooral die moeten kortste pad/beste aarde hebben lijkt mij, toch? Die koppakking isoleert weer eea naar onderkant van het blok en dus waar mijn -pool zat aangesloten.
Dus, wat is de beste plek op het motorblok om de kabel van -pool accu te monteren?
Dus, wat is de beste plek op het motorblok om de kabel van -pool accu te monteren?
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 15:24 #148509
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
Ik zou hem gewoon onder laten zitten, de 10 kopbouten zorgen voor voldoende geleiding
15-02-2015 15:43 #148511
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
Als je het blok extra wil aarden, doe dat dan vanaf de minpool van de accu naar het blok.
Zijn meerdere bouten waar hij aan kan
Zijn meerdere bouten waar hij aan kan
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- J Serraris
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 15:50 #148513
door J Serraris
Beantwoord door J Serraris in topic Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
Ohja, die zitten er natuurlijk ook nog... 
Anyway,
- alles goed schoongemaakt
- kabel van bobine doorgemeten en was toch wel echt gaar -> uiteindes erafgeknipt en klemmen er opnieuw opgezet met schoon koperdraad erin geduwd (binnenkort toch maar even nieuwe bestellen)
- contactpuntjes opnieuw afgesteld (was 0,15 ofzo, nu 0,4 gezet)
- stelschroefje op de verdamper volledig ingedraaid en paar slagen terug
- proberen te starten en wilde meteen wel, maar duidelijk te weinig gas
- stelschroefje steeds iets uit gedraaid en hoppa!
Start nu meerdere keren achter elkaar als een zonnetje en rijdt ook prima. Ook op benzine.
Kijken of ie na een week stilstaan weer direct wil starten, maar ik heb er weer een goed gevoel bij!
Bedankt iedereen voor al jullie meedenken! Ik begon vandaag met een lijstje te maken met al jullie opmerkingen en die één voor één nagelopen, pas daarna de eerste poging tot starten gedaan en die was dus direct goed (na stelschroefje beetje uitdraaien). Mooi!

Anyway,
- alles goed schoongemaakt
- kabel van bobine doorgemeten en was toch wel echt gaar -> uiteindes erafgeknipt en klemmen er opnieuw opgezet met schoon koperdraad erin geduwd (binnenkort toch maar even nieuwe bestellen)
- contactpuntjes opnieuw afgesteld (was 0,15 ofzo, nu 0,4 gezet)
- stelschroefje op de verdamper volledig ingedraaid en paar slagen terug
- proberen te starten en wilde meteen wel, maar duidelijk te weinig gas
- stelschroefje steeds iets uit gedraaid en hoppa!
Start nu meerdere keren achter elkaar als een zonnetje en rijdt ook prima. Ook op benzine.
Kijken of ie na een week stilstaan weer direct wil starten, maar ik heb er weer een goed gevoel bij!
Bedankt iedereen voor al jullie meedenken! Ik begon vandaag met een lijstje te maken met al jullie opmerkingen en die één voor één nagelopen, pas daarna de eerste poging tot starten gedaan en die was dus direct goed (na stelschroefje beetje uitdraaien). Mooi!
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 15:54 #148515
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
J, ....? Ik durf te wedden dat wat je terloops noemt, de contactpuntjes stonden op 0,15 , 90% van het probleem was! Maar mooi dat hij weer loopt!