- Berichten: 1253
Benzineslang schroefdraden enzo
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
Minder
Lees meer
30-09-2014 23:36 #144074
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Benzineslang schroefdraden enzo
Ik zou helemaal opnieuw beginnen;
Nieuwe zuigbuis in tank schroeven van het universele type uit bijvoorbeeld de standkachelwereld;
www.standkachel.nu/eberspacher-k ... scik5etke7
Bovenstaand is voorbeeld, er zijn er ook met grotere diameter, bijv. 6mm inw. 8mm uitwendig.
Daarop een stukje 8mm (inw.) rubber benzineslang van pak hem beet 20cm.
Dat schuif je op 8mm tyleen leiding ( te koop voor 2,- per meter bij praktisch iedere truckdealer/werkplaats.
Die tyleen leiding breng je naar je motorruimte (netjes beugelen natuurlijk) dan weer 20cm rubber slang er op en dat op de aanzuigzijde van filter.
Je bent dan 100% verzekerd van ruime aanzuigmaat, je weet 100% zeker dat er geen gaatje geroest kan zitten in het originele aanzuigbuisje ín je tank. (je zal de eerste niet zijn die daar mee te maken heeft én ik houdt nog even je opmerking in gedachten over luchtbellen uit je andere topic tijdens het aanzuigen op hogere toeren)
Tyleen is brandstofbestendig, (chemische naam PA12) en wordt onder moderne auto's al jaren toegepast.
Je bespaard op allerhande koppelingen en schroefdraden/verloopjes etc. en je systeem wordt daardoor eenduidiger.
Tenslotte zou ik dan op dezelfde manier het retourgedeelte aanleggen.
Ik heb zelf een keer een extra tank-aanzuiging gemaakt in het vlotterdeksel van m'n volvo 245, dat was zelfs eentje met aanzuig én retour in één. 9e foto in topic, rechts onder in beeld.
d24t.com/showthread.php?t=517
En wat slangklemmen betreft; ik zou in de aanzuig gerust de verende klemmen pakken, de schroefklemmen willen wel eens vast gaan rotten en geven dan ergernis, veerklemmen hebben daar geen last van. Moderne auto's hebben ze vaak op alle gebieden, ook koelvloeistof etc. Ze zitten nooit te strak en stellen automatisch na.
groet, Jan
Nieuwe zuigbuis in tank schroeven van het universele type uit bijvoorbeeld de standkachelwereld;
www.standkachel.nu/eberspacher-k ... scik5etke7
Bovenstaand is voorbeeld, er zijn er ook met grotere diameter, bijv. 6mm inw. 8mm uitwendig.
Daarop een stukje 8mm (inw.) rubber benzineslang van pak hem beet 20cm.
Dat schuif je op 8mm tyleen leiding ( te koop voor 2,- per meter bij praktisch iedere truckdealer/werkplaats.
Die tyleen leiding breng je naar je motorruimte (netjes beugelen natuurlijk) dan weer 20cm rubber slang er op en dat op de aanzuigzijde van filter.
Je bent dan 100% verzekerd van ruime aanzuigmaat, je weet 100% zeker dat er geen gaatje geroest kan zitten in het originele aanzuigbuisje ín je tank. (je zal de eerste niet zijn die daar mee te maken heeft én ik houdt nog even je opmerking in gedachten over luchtbellen uit je andere topic tijdens het aanzuigen op hogere toeren)
Tyleen is brandstofbestendig, (chemische naam PA12) en wordt onder moderne auto's al jaren toegepast.
Je bespaard op allerhande koppelingen en schroefdraden/verloopjes etc. en je systeem wordt daardoor eenduidiger.
Tenslotte zou ik dan op dezelfde manier het retourgedeelte aanleggen.
Ik heb zelf een keer een extra tank-aanzuiging gemaakt in het vlotterdeksel van m'n volvo 245, dat was zelfs eentje met aanzuig én retour in één. 9e foto in topic, rechts onder in beeld.
d24t.com/showthread.php?t=517
En wat slangklemmen betreft; ik zou in de aanzuig gerust de verende klemmen pakken, de schroefklemmen willen wel eens vast gaan rotten en geven dan ergernis, veerklemmen hebben daar geen last van. Moderne auto's hebben ze vaak op alle gebieden, ook koelvloeistof etc. Ze zitten nooit te strak en stellen automatisch na.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 1133
01-10-2014 10:28 #144084
door Han Misdom
www.pirtek.nl/hydrauliek-service
Beantwoord door Han Misdom in topic Benzineslang schroefdraden enzo
"Arno Pfennings" schreef:
kan er even geen vinden....als iemand een adresje heeft graag...een hydrauliekspecialist
Is het overigens "not done" om vanaf de harde brandstofleiding verder te gaan met een gewone slane en klemmen? Of heeft iemand dit zo al eens toegepast (mogelijk met metaalomvlochten slang)?
www.pirtek.nl/hydrauliek-service
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 1726
01-10-2014 12:09 #144086
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Benzineslang schroefdraden enzo
Han, Thx!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 1726
03-10-2014 21:21 #144157
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Benzineslang schroefdraden enzo
Jan, die uitleg van jou is mij kennelijk ontgaan (via de mobiele telefoon) die van Han had ik wel nog meegekregen.
Ik zal het eens in mij proberen op te nemen
Ik zal het eens in mij proberen op te nemen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.