- Berichten: 1725
4-2-1 steunbeugel
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Heeft dat oog onderaan het blok (zie foto) er soms mee te maken (of moet dat zelfs afgeslepen worden zodat het 421 spruitstuk meer ruimte krijgt)?
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
- Berichten: 372
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
- Berichten: 372
Op de link kun je zien wat ik bedoel met dat aluminium afdek stuk: upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_Rear.jpg
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Ik ben nog nooit een origineel onderdeel tegengekomen voor de 4-2-1, maar het verdient wel aanbeveling om een beugel te maken op het niveau van het koppelingshuis om het ding te stabiliseren. Ook leuk is dan een flexibel stuk naar de rest van de uitlaat.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Ondertussen al wat meer ontdekt. Ik heb de originele versnellingsbaksteun van de dubbele pijp eens tegen de bak gehouden terwijl de 421 strak gemonteerd zat en volgens mij zou op deze manier een 45mm klem om de buis meteen aan de steun vastgemaakt kunnen worden. Vandaag eens verder proberen.....wel die 45mm klem open buigen en weer dicht drukken
Voor de delen achter het spruitstuk gebruik ik eerst een verloopstuk en hierna een speciale bocht en hierna een kortere simonz demper...allemaal van Funs....lijkt tot op de millimeter te gaan passen!
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Ik hem een simons set en is de eerste demper zo'n doorgaande buis…hierna volgt de traditionele eindpot.
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1424
"Jeroen Visser" schreef:
Er zijn twee soorten "beschermplaten" in omloop. Ik had een erg dun flimsy dingetje bij mn b18 en een dikke wat grotere bij mn b20. Misschien dat Arno die dunne versie heeft?
Wat Jeroen zegt klopt, na 1966 zijn de blokken iets veranderd. Ze kregen toen de oren die op de foto van Arno te zien zijn en naast de originele bevestiging van de gelijkstroom dynamo ook de extra bevestiging van de wisselstroom dynamo. De blokken met het flimsy dunne plaatje hebben ook een iets ander klokhuis, hier zitten onder aan twee kleine gaatjes voor be bevestiging van dit plaatje. Het latere klokhuis heeft hier grote gaten.
Arno, ik heb nog zo'n steun liggen voor de bak. Misschien is het voor jouw super blok met zoveel torque geen gek idee om dit erop te zetten. Laat maar even wat weten.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





