4-2-1 steunbeugel

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2014 12:47 #142817 door Arno Pfennings
4-2-1 steunbeugel is gemaakt door Arno Pfennings
Ben dat ding aan het monteren en ik vroeg mij af of er oorspronkelijk al een ophangmethode voor een 421 spruitstuk bestond want de normale steunbeugel aan de versnellingsbak lijkt geen optie.

Heeft dat oog onderaan het blok (zie foto) er soms mee te maken (of moet dat zelfs afgeslepen worden zodat het 421 spruitstuk meer ruimte krijgt)?

Groet

Arno

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2014 14:45 #142820 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 4-2-1 steunbeugel
Klaarblijkelijk mist er een onderdeel aan je motor, in dat gat wat je zien hoort een bout te zitten die een aluminium afdek stuk voor je vliegwiel wat houdt. Dat alumium ding hoort aan elke kant met 2 bouten vast te zitten.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2014 15:53 #142824 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 4-2-1 steunbeugel
Mathieu, dat afdekstuk voor het vliegwiel zit verderop en is gemonteerd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2014 16:56 #142825 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 4-2-1 steunbeugel
Hoi Arno,

Op de link kun je zien wat ik bedoel met dat aluminium afdek stuk: upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_Rear.jpg

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2014 17:06 #142826 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 4-2-1 steunbeugel
Er zijn twee soorten "beschermplaten" in omloop. Ik had een erg dun flimsy dingetje bij mn b18 en een dikke wat grotere bij mn b20. Misschien dat Arno die dunne versie heeft?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2014 23:56 #142839 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic 4-2-1 steunbeugel
Hoi Arno,

Ik ben nog nooit een origineel onderdeel tegengekomen voor de 4-2-1, maar het verdient wel aanbeveling om een beugel te maken op het niveau van het koppelingshuis om het ding te stabiliseren. Ook leuk is dan een flexibel stuk naar de rest van de uitlaat.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-08-2014 08:08 #142841 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 4-2-1 steunbeugel
Hoi Teun,

Ondertussen al wat meer ontdekt. Ik heb de originele versnellingsbaksteun van de dubbele pijp eens tegen de bak gehouden terwijl de 421 strak gemonteerd zat en volgens mij zou op deze manier een 45mm klem om de buis meteen aan de steun vastgemaakt kunnen worden. Vandaag eens verder proberen.....wel die 45mm klem open buigen en weer dicht drukken

Voor de delen achter het spruitstuk gebruik ik eerst een verloopstuk en hierna een speciale bocht en hierna een kortere simonz demper...allemaal van Funs....lijkt tot op de millimeter te gaan passen!

Groet

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2014 00:17 #142874 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic 4-2-1 steunbeugel
Ik begrijp dat je dan een enkele demper monteert Arno?

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2014 07:13 #142877 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 4-2-1 steunbeugel
Teun,

Ik hem een simons set en is de eerste demper zo'n doorgaande buis…hierna volgt de traditionele eindpot.

Groet

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2014 11:32 #142879 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic 4-2-1 steunbeugel

"Jeroen Visser" schreef:
Er zijn twee soorten "beschermplaten" in omloop. Ik had een erg dun flimsy dingetje bij mn b18 en een dikke wat grotere bij mn b20. Misschien dat Arno die dunne versie heeft?


Wat Jeroen zegt klopt, na 1966 zijn de blokken iets veranderd. Ze kregen toen de oren die op de foto van Arno te zien zijn en naast de originele bevestiging van de gelijkstroom dynamo ook de extra bevestiging van de wisselstroom dynamo. De blokken met het flimsy dunne plaatje hebben ook een iets ander klokhuis, hier zitten onder aan twee kleine gaatjes voor be bevestiging van dit plaatje. Het latere klokhuis heeft hier grote gaten.
Arno, ik heb nog zo'n steun liggen voor de bak. Misschien is het voor jouw super blok met zoveel torque geen gek idee om dit erop te zetten. Laat maar even wat weten.

Groeten, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD