Motor start niet op LPG
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Op benzine start hij direct. Als ik dan terugschakel op LPG dan loopt hij daar prima op. Zowel rijden als stationair lopen (motor loopt dan zelfs mooier dan op benzine).
Als ik het contact aanzet hoor ik gas stromen en dan een klik, dus ik neem aan dat het veiligheidsrelais goed gemonteerd is en werkt, zeker omdat hij prima op LPG rijdt zodra de motor eenmaal loopt.
Kleppen en ontsteking zijn gesteld.
Ik verdenk daarom nu de OMVL verdamper, maar voordat ik een nieuwe aanschaf ben ik benieuwd naar jullie vragen en ideeën.
Verdamper defect of andere mogelijke oorzaken?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Zon
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 211
Ik heb het regelmatig. Het lijkt dan alsof die verzuipt op LPG bij starten?!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 174
Als je de auto op lpg zou aanslepen of duwen loopt hij waarschijnlijk gelijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Achter de grote zit een veertje de kleine niet.
Je moet de kleine eens wat verder uit of indraaien, deze dient voor de hoeveelheid gas gedurende het choken.
Het is ook verstandig om tijdens het choken het gaspendaal in te trappen, kan het gas voorbij de gasklep komen en start de motor beter.
Na het choken gaspendaal weer terug halen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13041-dummy
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 101
Kijk eens naar je luchtfilter , bij een te laag starttoerental kan de onderdruk te laag zijn om het gas aan te zuigen.
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
In de middenstand en bij direct doorstarten slaat hij wel aan.
Dank voor de suggesties!
Nu even kijken hoe ik hem armer zet.
Ga maar eens draaien aan die kleine stelschroef die Johan ook noemt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Mijn OMVL verdamper zat in mijn vorige amazone en die had een B20E motor die starte op benziene en schakelde automatisch over naar gas.
Bij die verdamper stond het kleine schroefje geheel dicht.
Ik heb die verdamper naderhand in mijn huidige amazone gebouwd en liep tegen het feit dat hij niet of moeilijk op gas wilde starten.
Heb toen van Vogelgas het advies gekregen om dat kleine schroefje een iets of wat open te draaien.
Zie ook onderstaande manual van Vogelgas.
www.vogelsautogas.nl/documenten/ ... amper-2010 %
Wil het van het schroefje niet lukken dan kan het zijn dat achter de stel schroef wat vuil zit.
Oplossing dan is het schroefje geheel uitdraaien een paar keer choken zodat het eventule vuil door geblazen wordt dan stelschroef weer geheel in draaien en op nieuw met de afstelling beginnen.
Denk er wel om dat na het choken de carburator vol met gas zit dus zorgen dat dat eerst weg is.
En geen vuur in de buurt
Succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ik heb een ander type verdamper, maar inmiddels wat aan de stationair stelschroef op de verdamper gedraaid en hij loopt nu in elk geval mooi stationair als hij eenmaal loopt. Moest heel wat slagen terug.
Om te starten blijft de enige remedie direct doorstarten of anders via middenstand.
Elk beetje gas choke is dus teveel. Maar eens kijken of er een relais met 0 sec. bestaat.
Of zou er nog een andere oplossing zijn? Mijn andere Amazon werkt prima icm die gas choke.
Update: Heb inmiddels gevonden dat AEB een instelbaar relais heeft. Met als range 0 tot 5 seconden dus die heb ik besteld. Wordt vervolgd!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
"Lars Rengersen" schreef:
...................
Als ik het contact aanzet hoor ik gas stromen en dan een klik, dus ik neem aan dat het veiligheidsrelais goed gemonteerd is en werkt, zeker omdat hij prima op LPG rijdt zodra de motor eenmaal loopt............
Waarom zou dat goed zijn ?
Ik kan de plank natuurlijk helemaal mis slaan, maar ik zou verwachten eerst een klik te horen, en dan pas gas horen stromen .....
In de volgorde die jij beschrijft staan de veiligheidskleppen bij het contact aanzetten dus gelijk open (niet goed ....) en worden vervolgens gesloten (de klik van het relais) - dan start ie niet. Het moet precies andersom - kan je eenvoudig controleren door te meten : als er bij contact aanzetten gelijk 12v op de kleppen komt die vervolgens ook gelijk (na de klik) weer afvalt, weet je dat je bedrading niet goed is.
Vervolgens worden de kleppen in de middenstand weer geopend, en start ie weer wel. Tijdens het rijden zorgt het bobine signaal er voor dat de kleppen open blijven, dus da's wel goed.
Dus als jouw beschrijving goed is, dan zou ik toch maar eens naar de bedrading van schakelaar en relais kijken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.