Wat te doen met versleten carb..

Lees meer
06-06-2014 12:53 #141098 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wat te doen met versleten carb..
Juist, dat zijn precies de onderdelen die ik in de 'andere' (verstelbare) carb heb zitten. Die kan ik dus overzetten op de niet-instelbare.. dan heb ik ook de juiste combinatie te pakken van geen gasklepspeling + instelbare sproeier..

Heb ik alleen een nieuwe sproeierbuis + naald nodig.. zijn die los verkrijgbaar? Ik zie bij Dries bijv. alleen deze set staan: www.volvoklassiekerswebshop.nl/c ... p-254.html

Die heeft wel een nieuwe naald die zal passen, maar de sproeierbuis zoals op de foto staat is de niet-instelbare..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2014 16:38 #141104 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Wat te doen met versleten carb..
Voor een verstelbare sproeier heb je de sproeierbuis van een B18 nodig, verkijgbaar bij de VKO (ond.nr.237290).
Ook de sproeiernaalden zijn los leverbaar bij de VKO.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2014 22:02 #141141 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wat te doen met versleten carb..
De Stromberg is redelijk makkelijk te reviseren, inmiddels diverse gedaan.
Meestal volstaat een nieuwe as, rubberbussen en pakkingen, omdat de gasklep as in een rubber draait en de bus redelijk hard is zie ik maar zelden uitgesleten bussen
Overigens zijn de latere Strombergs veel simpeler en hebben geen verstelbare sproeier maar een dop of zelfs na '72 een dichte vlotter kamer.
Wel even opletten welke naald er in hoort, kun je zien in bv. Haynes workshop Manual.
Als je het wilt laten doen ben je welkom, zit ver onder de 320 euro.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2014 11:06 #141154 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wat te doen met versleten carb..
Allen bedankt! Ik heb een goede gebruikte carb voor een klein prijsje gevonden. Met dank aan Ben Flierman.
Op naar de volgende uitdaging!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.