Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-02-2014 13:54 #137773 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
@Rob, dank zal het onthouden voor een volgende keer.
Ik weet dat onder een hoek het beste is, maar dan weet ik niet zeker of ik goed uitkom met m'n chassisbalk.
Zo horizontaal past het zeker.
Maar goed, ik ga hem er toch niet permanent in laten zitten. Is puur voor afstel doeleinden en daarna draai ik er weer een dop in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Moltzer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2014 15:54 #137779 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Ok ik had hem eerst ook precies zo erin gelast, maar nu ligt de 1800es uit elkaar ,En kan ik er beter bij, maar inderdaad lastig goed plekje te vinden ;-)
Heel af en toe gaf hij storing maar goed ik rij toch niet in closed loop....
Ik woon ook in Deventer maar werk op de HAN Autotechniek en mooie werkplaats tot mijn beschikking, ben meestal zelf druk maar als je een keer wat wilt ;-)

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2014 08:55 #137867 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Op zich zou ik me niet al te druk maken over vocht. De lambda die Lars gebruikt warmt zelf op, dus dan is het vocht zo weg naar mijn idee. Daarnaast is het voor afstel doel einden, dus een paar minuten opwarmen kan geen kwaad.

• Rob Moltzer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 13:02 #137886 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Hallo het opwarmen is het probleem niet, daar verandert niks aan, de levensduur daarentegen wel.
Lees wbo2.com/lsu/lsuinstal.pdf maar eens door, heb het meegemaakt in een auto, bleef maar stuk gaan de lambda sonde, op betere plaats onder een hoek gezet, nooit meer een probleem gehad.

• Henk Meijer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 20:37 #137904 door Henk Meijer (GAST)
Beantwoord door Henk Meijer (GAST) in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer

"Lars Rengersen" schreef:
Heb het uiteindelijk toch maar laten doen. Ik ben naar Classic Job gegaan omdat ze daar auto kennis en ervaring hebben.
Zie het resultaat in mijn blogpost Lambda bung in RVS uitlaat laten lassen bij Classic Job .
Dank voor de tip Teun!

Ik heb mijn hele leven in de Piping & apparatenbouw gewerkt, een bung zegt mij niks maar bij het zien van de foto's, wij noemen dit een Threadolet, dit onderdeel wordt dan aan de pijp gelast, maar dit laswerk lijkt nergens op, ik hoop niet dat je hier ook nog wat voor hebt moeten betalen, let wel ,ik zeg niet dat ik het beter zou doen maar elke gecertificeerde pijplasser wel

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2014 11:09 #137917 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Het was me al opgevallen dat de originele lassen aan de uitlaat en een stuk strakker en vloeiender uitzagen.
Ik dacht aanvankelijk dat dit kwam omdat het schroefdraad busje van staal was en de uitlaat van RVS dat het daardoor niet mooi hechtte. Navraag bij de leverancier van de bung leerde me echter dat ook de bung van RVS is, maar 409 in plaats van 304 en die zei dat het qua lassen niet uit zou moeten maken.
Maar goed, hij zit erin, had inderdaad mooier gekund wellicht, maar ben er evengoed tevreden me (ja, kostte wel geld). Hij is in elk geval wel goed dicht en zelf heb ik de spullen niet om RVS te lassen.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2014 11:11 #137918 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer

"Lars Rengersen" schreef:
Het was me al opgevallen dat de originele lassen aan de uitlaat en een stuk strakker en vloeiender uitzagen.
Ik dacht aanvankelijk dat dit kwam omdat het schroefdraad busje van staal was en de uitlaat van RVS dat het daardoor niet mooi hechtte. Navraag bij de leverancier van de bung leerde me echter dat ook de bung van RVS is, maar 409 in plaats van 304 en die zei dat het qua lassen niet uit zou moeten maken.
Maar goed, hij zit erin, had inderdaad mooier gekund wellicht, maar ben er evengoed tevreden me (ja, kostte wel geld). Hij is in elk geval wel goed dicht en zelf heb ik de spullen niet om RVS te lassen.

Ik zou me er niet te druk om maken, als hij maar gasdicht is, fraai is anders, maar je ziet het toch in principe (hoop ik) niet.

Lars, heb jij al nagedacht hoe je een plug and play aansluiting gaat maken? Ik heb ook nog een techedge liggen, dus wil hetzelfde trucje uithalen. Wellicht via de extra rubber dop aan de zijkant van de versnellingsbaktunnel?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2014 11:19 #137919 door Lars Rengersen
Mijn idee was om de Tech Edge gewoon onder de motorkap te laten en daar tijdelijk neer te leggen.
Dan een USB kabel naar binnen (desnoods buitenom) voor de laptop. Of gewoon de Tech Edge laten loggen en later uitlezen.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2014 12:58 #137927 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Ik gebruik dan wel de LM2 ipv de Tech Edge maar het is om af te stellen al heel praktisch om na elke proefrit even de SD kaart eruit te halen en in huis de boel in de laptop stoppen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD