Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 10:25 #137441 door Lars Rengersen
In mijn onlangs aangeschafte RVS Abarth style uitlaat wil ik alvast een bung laten lassen voor mijn lambda sensor .
Helaas kan ik zelf geen RVS lassen.
Wie weet hiervoor een goed adresje in de omgeving van Deventer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 14:46 #137448 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
RVS kun je wel lassen toch, je hoeft alleen een rol RVS lasdraad in je lasapparaat zetten en gaan met die banaan. (zelf nooit gedaan trouwens). Geen bijzonder lasapparaat voor nodig zoals bij aluminium wel het geval is.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 14:50 #137450 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
De uitlaat is me iets te prijzig als proefobject.
Maar goed, ik kan natuurlijk altijd op een proefstukje beginnen.
Mocht ik niemand kunnen vinden in de buurt tegen een schappelijke prijs zal ik de doe-het-zelf route verkennen.
Goed om te weten dat het een kwestie van een andere lasdraad is.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 15:45 #137453 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer

"Lars Rengersen" schreef:
De uitlaat is me iets te prijzig als proefobject.
Maar goed, ik kan natuurlijk altijd op een proefstukje beginnen.
Mocht ik niemand kunnen vinden in de buurt tegen een schappelijke prijs zal ik de doe-het-zelf route verkennen.
Goed om te weten dat het een kwestie van een andere lasdraad is.

Ik wist ook niet dat er ander draad voor nodig was, ik heb, met succes, met het normale las apparaat een rvs plaat gelast. Het kan dus wel.

Kan Arjan Vrielink dit wellicht voor je lassen? Of doet hij voornamelijk lichtgewicht aluminium?

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 19:18 #137466 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Hoi Lars,

Het beste in jouw buurt is Classic Job in Dalfsen.
RVS doe ik alleen met TIG. Nooit met bananen. :lol:

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Rademaker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-02-2014 20:29 #137473 door Rademaker
Zandhuis en Zwart aan de Veenweg in Deventer, een leuk kleinschalig bedrijf waar je van alles op metaalgebied kan laten doen.

VOLVO 142 SAAB 96

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 23:10 #137490 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Dank voor de reacties, heb even gekeken en lijken me beide leuke bedrijven.
Ik ga even achter een RVS lasbung aan en even informeren.

• Dennis Boxem
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-02-2014 22:38 #137515 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
op papier heb je voor RVS lassen met Mig zowel andere draad als ander gas nodig. RVS draad in plaats van gewoon staal, en Argon in plaats van menggas. Met gewoon staal draad RVS aan elkaar lassen gaat ook, maar je krijgt hechtings- en roestproblemen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb, rvs lassen met gewone staaldraad, maar ik kan me voorstellen dat het prima gaat en als roest en structurele hechting geen issue is kun je het ook rustig doen. RVS lassen met RVS draad en Argon werkt net zo goed als gewoon staal lassen, echt geen enkel verschil, behalve dat je lasboog een iets andere kleur heeft.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-02-2014 13:07 #137770 door Lars Rengersen
Heb het uiteindelijk toch maar laten doen. Ik ben naar Classic Job gegaan omdat ze daar auto kennis en ervaring hebben.
Zie het resultaat in mijn blogpost Lambda bung in RVS uitlaat laten lassen bij Classic Job .
Dank voor de tip Teun!

• Rob Moltzer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2014 13:51 #137772 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Bung voor Lambda in RVS uitlaat lassen omgeving Deventer
Hallo ik zie dat je de lambda sonde horizontaal erin hebt geplaatst, het beste is om hem onder een kleine hoek naar beneden te zetten.
Nu kunnen er druppels vocht aan blijven hangen en dat vind ie niet zo fijn. Gaat meestal wel goed maar is niet optimaal.
Zie deze lijn nu pas, je had ook bij mij op de HAN het kunnen lassen, keertje na 5 uur. volgende keer dan maar.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD