Schoonmaken zuigertje van SU carburateur

Lees meer
13-01-2014 14:12 #136221 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Schoonmaken zuigertje van SU carburateur
Ik denk niet dat de naald blijft plakken, omdat ik de zuigers van plaats heb verwisseld en het probleem nog hetzelfde is.

Wanneer de motor stationair loopt, hoor je een zuigend geluid bij de 2de carb, dit hoor je bij de eerste niet.
Ik kan niet goed horen waar het precies weg komt, maar het lijkt te komen door de zuiger.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 15:03 #136224 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Schoonmaken zuigertje van SU carburateur
Als alles gemonteerd is behalve de luchtfilters: beide zuigers optillen en tegelijk loslaten, moeten dan tegelijk onder aankomen met een duidelijk tik. Als dit niet zo is moet er iets niet goed zijn: naald kan (ook als uitwisselen niets helpt) maar dus bijvorobeeld ook een niet vlakke onderkant (iets los draaien, als dan goed ligt er daar eventueel aan).
Pas als alles goed beweegt kun je gaan kijken wat hij ze het lopen van de motor doen. Als ze te slecht synchroon staan kan het zijn dat een carburateur niet goed mee doet ofschoon hij zelf goed is. Dan zo niet rijden omdat de cylinders dan niet allemaal genoeg brandstof krijgen en heet kunnen lopen.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.