- Berichten: 276
Schoonmaken zuigertje van SU carburateur
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
Al vanaf het moment dat ik de dubbele SU's heb geinstalleerd, blijft het zuigertje van de 2de carb hangen.
Wanneer ik gas geef gaat de zuiger van de eerste carb netjes mee omhoog, die van de 2de blijft echter beneden hangen.
Wat kan ik hier aan doen?
Zelf dacht ik aan reinigen van het zuigerhuis en de zuiger, dus dit heb ik gedaan met wd40 en wat olie om de boel te smeren. Dit had helaas geen succes.
Graag hoor ik wat ik het beste kan doen!
Groeten
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 304
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 276
Is er een manier om de aanslag in de cilinder los te weken?
Remmenreiniger en wd40 zijn hier niet goed (genoeg) voor.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Nu monteer je de carburateurs weer, maar zonder de veer en de zuigerdemper.
Vervolgens houd je de carburateurs op zijn kop.
De zuigers moeten dan (ik dacht in 7 seconden) maar in ieder geval synchroon, naar beneden vallen.
Dit is je basis; als dit niet goed is, is al het andere wat je doet zinloos.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Van beide carburateurs dienen de zuigers in gelijk tempo te stijgen of te dalen. De rondheid checken kan door de zuiger rond te drakaien in de klok. Je voelt direct of dit een egale beweging is. Ter geruststelling: meestal helpt polijsten prima.
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Is niet zo grofstoffelijk als schuurpapier en kan een goed resultaat geven.
Een doek op een rond houten latje commendant cleaner erop en in een accuboormachine voor de cilinder, je zult zien dat dat meestal al genoeg is.
En voor het terug opvullen met olie, duw de zuiger omhoog tot in de bovenste stand vul deze dan op tot 5mm van de bovenste rand.
Doe dit zo nauwkeurig mogelijk geeft het beste resultaat bij het gelijkmatig omhoog gaan van de zuigers.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
Soms is de onderkant niet vlak en trekt de klok bij het vastzetten iets krom waardoor de zuiger blijft hangen. Uitwisselen mag volgens mij wel, als het geheel maar naar voorschrift werkt (boven beschreven, te snel terugvallen betekend dan lek langs zuiger).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 276
Echter wanneer ik ze weer heb gemonteerd en de auto start, gaat de zuiger van carb 1 ( de voorste) wel mooi omhoog maar die van nummer 2 blijft beneden hangen. Ook bij gasgeven gaat zuiger 1 mooi omhoog en blijft die van 2 helemaal beneden hangen.
Wat is er nog aan te doen?
Of zijn er nieuwe klokken met zuiger te koop?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
"R Slijfer" schreef:
Ik heb ze nu omgewisseld en wanneer ik de zuigertjes buiten de auto test, zakken ze beide even snel de klok in en ook komen ze even snel weer omhoog.
Echter wanneer ik ze weer heb gemonteerd en de auto start, gaat de zuiger van carb 1 ( de voorste) wel mooi omhoog maar die van nummer 2 blijft beneden hangen. Ook bij gasgeven gaat zuiger 1 mooi omhoog en blijft die van 2 helemaal beneden hangen.
Wat is er nog aan te doen?
Of zijn er nieuwe klokken met zuiger te koop?
Raakt de naald van die ene soms de sproeier? Dan kan hij door wrijving onderin blijven plakken.. In dat geval moet je de sproeierbuis opnieuw centreren. Of is je naald misschien krom?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.