Dellorto OHLA40F
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 15:45 #134839
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Dellorto OHLA40F is gemaakt door Thomas Klimp (GAST)
Is er iemand die ervaring heeft met deze caburateur?
Dellorto OHLA40F
Is het een mooi goedkoper alternatief voor de weber?
Groet, Thomas
Dellorto OHLA40F
Is het een mooi goedkoper alternatief voor de weber?
Groet, Thomas
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 17:59 #134841
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Dellorto OHLA40F
Waarschijnlijk bedoel je de dellorto DHLA40f.
meestal afkomstig van alfa romeo , lancia of fiat.
dit zijn perfecte carburateurs mits in goede staat en afkomstig van een 1800-2000 motor bruikbaar op de b18 en b20.
een paar dingen , spruitstukken voor een enkele dcoe carburateur , dcoe vanwege de aansluiting ,naar b18/b20 zijn slecht te verkrijgen.
wie het weet mag het zeggen.
onderdelen zijn goed verkrijgbaar maar gasmengstukken weer niet.
meestal afkomstig van alfa romeo , lancia of fiat.
dit zijn perfecte carburateurs mits in goede staat en afkomstig van een 1800-2000 motor bruikbaar op de b18 en b20.
een paar dingen , spruitstukken voor een enkele dcoe carburateur , dcoe vanwege de aansluiting ,naar b18/b20 zijn slecht te verkrijgen.
wie het weet mag het zeggen.
onderdelen zijn goed verkrijgbaar maar gasmengstukken weer niet.
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 13:13 #134924
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Dellorto OHLA40F
Dank voor de reactie!
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
- gert van bergen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2013 21:03 #135673
door gert van bergen
Beantwoord door gert van bergen in topic Dellorto OHLA40F
hey ,
heb de dhla 40 op men amazon b20 staan,
is nog niet zo simpel om het geheel goed draaiend te krijgen
naar het schijnt zou je er wel zuiniger dan met de webers mee kunnen rijden
heb de dhla 40 op men amazon b20 staan,
is nog niet zo simpel om het geheel goed draaiend te krijgen
naar het schijnt zou je er wel zuiniger dan met de webers mee kunnen rijden
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-12-2013 20:04 #135732
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Hallo,
Waarom was dat lastig? Ik neem aan dat je een set hebt, problemen met balanceren van de twee?
Waarom was dat lastig? Ik neem aan dat je een set hebt, problemen met balanceren van de twee?
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-01-2014 18:18 #135762
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Dellorto OHLA40F
Ik ben ook op zoek naar een mooie afstelling nadat ik ze enkele weken geleden in mijn katterug plaatste ter vervanging van de weber 38 DGAS valstroom (ook bekend als outlaw). Balanceren lukt wel en ik ben nu zover dat het beter rijdt dan met de outlaw maar mooi stationair lopen doet het nog niet (te arm), ik wacht op advies qua sproeierbezetting en ga dan verder afstellen. Kijk zeker welke sproeiers er in zitten en zorg dat het inwendig allemaal schoon is, bij mij zaten de acceleratie sproeiers verstopt wat aanvankelijk tot slechte resultaten leidde, ondanks dat de rest er vanbinnen wel redelijk netjes uitzag.
Ik vond op internet al wat info over de letters die achter de DHLA40 staan, volgens een bepaalde site zou de F steeds op een 2 liter motor gebruikt zijn, dus dat zit wel goed.
De letters (F,G,H,L,N) zouden volgens bepaalde bronnen emissie carburatoren zijn, de letters C en E zouden gewone zijn gelijk aan de DHLA zonder letter. Verder staat er nog een een nummer op een plaatje wat meer info kan geven over op welke auto's ze werden gebruikt.
Op verschillende fora worden de emissie carburatoren als minderwaardig of slecht te tunen bestempeld, maar een betrouwbare bron spreekt dit enigszins tegen en bevestigt dat als je de allerlaatste PK uit je blok wil persen het niet de beste keuze is, maar ook deze carburatoren mooi af te stellen en te tunen zijn. Tot dusver ben ik wel overtuigd dat als de afstelling eenmaal goed zit het zeker een aanrader is t.o.v. gelijk welke standaard geleverde carburatoren of een valstroom. Het enige wat mij nog stoort is het lawaai van de open filters, De outlaw had ook een open filter maar was toch een pak stiller. Een luchtfilterbox is niet evident vanwege de prijs en de beschikbare ruimte onder de kap. Ik speel met het idee om zelf iets op maat te bouwen.
Ik vond op internet al wat info over de letters die achter de DHLA40 staan, volgens een bepaalde site zou de F steeds op een 2 liter motor gebruikt zijn, dus dat zit wel goed.
De letters (F,G,H,L,N) zouden volgens bepaalde bronnen emissie carburatoren zijn, de letters C en E zouden gewone zijn gelijk aan de DHLA zonder letter. Verder staat er nog een een nummer op een plaatje wat meer info kan geven over op welke auto's ze werden gebruikt.
Op verschillende fora worden de emissie carburatoren als minderwaardig of slecht te tunen bestempeld, maar een betrouwbare bron spreekt dit enigszins tegen en bevestigt dat als je de allerlaatste PK uit je blok wil persen het niet de beste keuze is, maar ook deze carburatoren mooi af te stellen en te tunen zijn. Tot dusver ben ik wel overtuigd dat als de afstelling eenmaal goed zit het zeker een aanrader is t.o.v. gelijk welke standaard geleverde carburatoren of een valstroom. Het enige wat mij nog stoort is het lawaai van de open filters, De outlaw had ook een open filter maar was toch een pak stiller. Een luchtfilterbox is niet evident vanwege de prijs en de beschikbare ruimte onder de kap. Ik speel met het idee om zelf iets op maat te bouwen.
- gert van bergen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2014 22:07 #135802
door gert van bergen
hey, fijn om te horen dat er nog mensen met de dellorto's bezig zijn..
heb er al mee op een testbank gestaan en al, maar blijft moeilijk om een juiste afstelling te verkrijgen..
het viel op dat de motor meer vermogen had met de motorkap toe dan open
het doet me vermoeden dat de carburateurs veel last hebben van de warmte afkomstig van het uitlaatspruitstuk
Wat ik ook heb gehoord is dat ze last kunnen ondervinden door een te hoge brandstofdruk van de mechanische pomp
wat evt op te lossen is met een drukregelaar
het ontbreekt me momenteel aan tijd om er verder mee te experimenteren
maar ben er van overtuigd dat het moet oip te lossen zijn en dat ze veel duurzamer en beter zijn dan de originele su's of strombergen
heb er al mee op een testbank gestaan en al, maar blijft moeilijk om een juiste afstelling te verkrijgen..
het viel op dat de motor meer vermogen had met de motorkap toe dan open
het doet me vermoeden dat de carburateurs veel last hebben van de warmte afkomstig van het uitlaatspruitstuk
Wat ik ook heb gehoord is dat ze last kunnen ondervinden door een te hoge brandstofdruk van de mechanische pomp
wat evt op te lossen is met een drukregelaar
het ontbreekt me momenteel aan tijd om er verder mee te experimenteren
maar ben er van overtuigd dat het moet oip te lossen zijn en dat ze veel duurzamer en beter zijn dan de originele su's of strombergen
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2014 02:46 #135815
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dellorto OHLA40F
Beste Gert, een electriesche benzienepomp is meer constanter in druk dan een mechanische ik denk dat je dat beter kan doen i.p.v. een drukregelaar.
Een drukregelaar ijlt altijd een beetje na i.v.m. de drukvariatie voor de regelaar.
Maar om echt een mooi constante druk te krijgen moet je het systeem van een injection nemen en dat in druk verlagen (0.25 bar)
succes
Johan Geers
Een drukregelaar ijlt altijd een beetje na i.v.m. de drukvariatie voor de regelaar.
Maar om echt een mooi constante druk te krijgen moet je het systeem van een injection nemen en dat in druk verlagen (0.25 bar)
succes
Johan Geers
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-01-2014 10:37 #135820
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Ik heb ondertussen een dellorto in de schuur liggen, heb er nog niet meer mee kunnen doen dan schoonmaken, dit omdat de dellorto voor een supercharger moet komen die nogal veel maatwerk vraagt

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
- gert van bergen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2014 20:40 #136072
door gert van bergen
hey johan,
denk dat je idd gelijk hebt dat een electrische pomp beter zou zou zijn , dan is gelijk het probleem opgelost dat de auto na lang stilstaan niet meer start omdat er geen benzine in de carb. zit..
maar weet jij een geschikt pomp hiervoor? moet er geen systeem zijn om te voorkomen dat bij een ongeval de pomp zou blijven draaien?
gert
denk dat je idd gelijk hebt dat een electrische pomp beter zou zou zijn , dan is gelijk het probleem opgelost dat de auto na lang stilstaan niet meer start omdat er geen benzine in de carb. zit..
maar weet jij een geschikt pomp hiervoor? moet er geen systeem zijn om te voorkomen dat bij een ongeval de pomp zou blijven draaien?
gert