123ign werkt nokkenas tegen?

Lees meer
04-11-2013 00:54 #133656 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 123ign werkt nokkenas tegen?
Beste Arno, hangt er van af heb je een B20E motor tot en met 1973 eindigt de centrifugaalvervroeging bij 9gr 1200 tot 1375 t/min, heb je er een van 1974 eindigt deze bij 7gr de F motoren eindigen bij 10gr.
De A eindigt bij 10gr de B bij 9 gr
Dus er zit niet zoveel verschil in
informatie uit Olyslager boekje gehaald

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-11-2013 20:28 #133711 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic 123ign werkt nokkenas tegen?
Mijn 123 is ook erg onstabiel op de stroboscoop stationair. Ben kent het probleem en heeft dit een hele tijd geleden al aangekaart bij de verdeler, men zou hiervoor een oplossing gaan zoeken, maar ik vermoed dat dit op niets is uitgedraaid.
Verder wel tevreden over. Ik rijd nu een TT5 maar heb ooit met een TT3 per vergissing de 'E' curve geprobeerd omdat ik eigenlijk de B20-E curve wou. De auto reed hiermee als een speer, ging bij plankgas heel hevig optrekken en doorgaan tot ver in de hoge toeren :) tot plots enkele flinke knallen in de uitlaat en bijna niet meer te starten. Na veel pogingen toch weer kunnen starten en dan maar rustig huiswaarts gereden en de B20-E curve gekozen. Daar rijd ik nu al een hele tijd tevreden mee rond, maar door wat ik die ene keer gevoeld heb weet ik dat er nog heel wat meer potentieel in het blok zit wat er op een of andere manier wel uit moet te halen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2013 13:21 #134035 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123ign werkt nokkenas tegen?
Ik heb vandaag de 123 vervangen door de jfur4 met hotspark. Even stoeien om het geheel aan de praat te krijgen maar loopt nu ok. Stationair stabieler dan met de 123 en tijdens mijn ritje geen verschil gemerkt tov de 123.

Ik heb hem nu stationair (vacuum los en afgedopt) op 12 graden gezet (lpg). Timen is wel echt een verademing geworden, super stabiel, blij mee.

Loop van de tijd maar eens experimenteren met vervroegen of verlaten.... Met welke vervroeging rij jij Arno?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2013 13:40 #134037 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123ign werkt nokkenas tegen?
Hoi Jeroen,

Op dit moment staat de timing op ca. 12..14 en wissel ik af en toe nog af tussen met/zonder vacuumvervoeging. Met vervroeging loopt de motor stationair beter als die nog koud is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2013 08:29 #135548 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123ign werkt nokkenas tegen?
Voor de volledigheid ook maar even in dit topic. Met de Webers erop staat de poulie/stroboscoop/timing weer ouderwets rotsvast op zijn plek! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.