Benzine druk regelaar

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-08-2013 12:00 #131107 door Marc Schunck
Benzine druk regelaar is gemaakt door Marc Schunck
De dubbele SU HS6 op de B20B hebben nog steeds last van flooding. Ik heb al vanalles geprobeerd, o.a. vlotterniveau varieren, nieuwe vlotternaalden eruit en oude er weer in, carbs opengemaakt etc, niks helpt. Ik verdenk nu de nieuwe benzine pomp die waarschijnlijk een te hoge druk geeft en overweeg om een fuel pressure regulator/benzinedruk regelaar tussen pomp en carbs te plaatsen. Ik trok gisteren de benzineslang los vd carbs en de benzine schoot wel een meter of 3 weg.
Heeft iemand hier ervaring (merk etc) mee en wat is de juiste druk voor de SU HS6 carbs?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-08-2013 12:58 #131111 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Benzine druk regelaar
Klinkt heel aannemelijk, zo te horen levert je nieuwe brandstofpomp echt veel meer druk dan de standaard pomp. Daar zijn die vlotternaalden niet op berekend. De standaardpomp levert maar net iets meer druk dan noodzakelijk, aangezien het meerdere seconden duurt voordat de pomp de vlotterkamers gevuld heeft (dat merk ik als ik van gas naar benzine over wil schakelen) Hoeveel druk dat precies is zou ik niet weten..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-08-2013 13:14 #131114 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Benzine druk regelaar
Beste Marc, een retour leiding leggen van de pers van je pomp terug naar je tank, gaat er altijd een gedeelte of de volle benziene stroom terug naar je tank.
Heb ik gedaan met de electriesche benziene pomp die ik er in heb gemonteerd, deze werd te warm naar mijn zin en nu koelt de benziene de pomp en staat de pomp nooit tegen gesloten naald ventielen te persen.
Envoudig en doeltreffend.

succes

Johan Geers

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-08-2013 10:50 #131159 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Benzine druk regelaar
Vandaag maar een regelaar gekocht, ze zijn hier niet al te duur dus t was me de gok wel waard. De druk die de nieuwe pomp gaf zat op 4 psi bij stationair draaien vd motor. Op internet vond ik nog de juiste druk voor de gemiddelde SU -carbs die hier ook op veel oude Holdens (de australische Opel) zitten. Bij 2 carbs zou dit tussen de 2.5 en 3 psi moeten zijn (MAX). Na het plaatsen vd FPR geen last meer gehad van flooding. Ik heb m nu ingesteld op 2.5 psi. Als ik er straks mee ga rijden kijken of dit genoeg is.

Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2013 18:57 #131185 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Benzine druk regelaar
Ziet er goed uit Marc....hij rijdt dus ook al ?
Geniet ervan,
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-08-2013 22:38 #131195 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Benzine druk regelaar
Hey Ed, nee hij rijdt nog niet. Ik wacht nog op het balanceren vd cardan en moet nog met de acherremmen aan de slag. Ik kan nu wel de motor wat beter gaan tunen omdat de carbs eindelijk niet meer overlopen :D

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2013 01:37 #131198 door Johan Geers (GAST)
Ja Marc en zo tunen dat je er een dollar op overeind kan zetten is bij mij ook zo dus moet het bij jouw ook kunnen.

succes

Johan Geers

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2013 10:55 #131207 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Benzine druk regelaar
Bluf.. Ik wil wel eens een filmpje zien van een lopende B18/B20 waar een muntje op blijft staan. Euro, dollar of zloty maakt mij niet uit.. :lol:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2013 11:35 #131209 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Benzine druk regelaar

"Erik Ciesluk" schreef:
Bluf.. Ik wil wel eens een filmpje zien van een lopende B18/B20 waar een muntje op blijft staan. Euro, dollar of zloty maakt mij niet uit.. :lol:

Hoe meer ze versleten zijn, hoe beter het gaat!

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2013 14:16 #131218 door Johan Geers (GAST)
Beste Eric, wat ik wil zeggen is je kunt die motoren verdomd mooi laten lopen en dat is genieten.
En inderdaat het muntstuk moet misschien wel van een voetje voorzien worden maar hoe kleiner hoe beter.

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD