licht inhouden nieuwe carburateur katterug.

Lees meer
30-06-2013 21:00 #129223 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
oude vn 36 terug geplaatst. motor loopt weer "goed" (carburateur is ook niet nieuw meer), bougies ook meteen weer licht bruin. weber aan de kant gelegd,wil ik niet meer zien. wel zonde natuurlijk. ga eens kijken voor iets anders. (hopelijk wel goed)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2013 19:57 #129331 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Een oplossing die mij prima is bevallen voor mijn PV544 is de montage van een goede gebruikte Zenith-Stromberg 175CD op een bijbehorend spruitstuk met dubbele vlampijp. Is niet moeilijk verkrijgbaar. Voorpijp van de uitlaat vervangen door een dubbel exemplaar van een P1800, K&N luchtfilter voor de finishing touch en je hebt een bedrijfszekere en goed lopende setup plus nog wat vermogenswinst ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2013 09:37 #129350 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Die nieuwe weber mankeert natuurlijk niets..
alleen zitten er de verkeerde sproeiers in, deze carburateurs worden verkocht voor verschillende motoren.
Bccp in Gramsbergen wist dit al lang en biedt een vervangingscarburateur aan voor de b18a, dus met de juiste sproeiers.
De vraag is alleen welke maat.
dat weet je dus niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2013 13:08 #129359 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.

"rene Brandt" schreef:
Die nieuwe weber mankeert natuurlijk niets..
alleen zitten er de verkeerde sproeiers in, deze carburateurs worden verkocht voor verschillende motoren.
Bccp in Gramsbergen wist dit al lang en biedt een vervangingscarburateur aan voor de b18a, dus met de juiste sproeiers.
De vraag is alleen welke maat. dat weet je dus niet.

Dat had ik wel na kunnen kijken, want mijn 34ICH was aangeschaft bij BCCP, maar inmiddels weer verkocht. Je mag dus aannemen dat daar de juiste sproeiers in zaten voor een B18A. Reclameren bij BCCP mbt de ondervonden problemen gaf als enige reactie dat men er diverse van had verkocht en nooit klachten had gehad. Dus dan ben je uitgepraat als je je er zelf van hebt overtuigd dat er geen zaken spelen als valse lucht o.i.d. en verder ook alles in orde is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2013 17:43 #129376 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
ik heb gekeken wat er aan sproeiers en mengbuis in de carburateur zit:
backbleed: 40.
hoofdsproeier: 165.
correctiesproeier: 190.
mengbuis: f-6

ik heb contact gehad met bccp en verteld wat erin zit. zij sturen een setje jets die zij gebruiken voor de b18a op.
( overigens heb ik de weber niet bij bccp gekocht). we gaan het beleven.
gr ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2013 14:24 #130848 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
intussen nieuwe sproeierbezetting gemonteerd.
motor loopt nog steeds niet fijn bij constante snelheid. ( licht inhouden).
het is nog steeds k.... !!
reeds gedaan:
-simons uitlaat. niks met probleem te maken.
-nieuwe brandstofpomp. niks met probleem te maken.
-nieuwe 123 onsteking. afgesteld met lamp.
-nieuwe carburateur van weber.(juiste sproeierbezetting van bccp erin)
-pakking spruitstuk vervangen, spruitstuk gecontroleerd op vlakheid.
-compressietest allen rond de 10.
-kleppen gesteld.
iemand nog een ideetje? of moet er gewoon een nieuwe motor in. :D

gr ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2013 16:15 #130853 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.

"Edgar Beekhuyzen" schreef:
iemand nog een ideetje? of moet er gewoon een nieuwe motor in. :D

De sproeierbezetting van die vervangingscarburateurs is gewoon niet altijd optimaal, dat blijkt nu maar weer eens temeer.
Dus geen nieuwe motor, maar wel een andere carburateur, zoals bv. een Zenith-Stromberg (zie mijn eerdere reacties).
Wil je toch perse met die Weber 34ICH blijven rijden, dan zal alleen een rollentestbank uitkomst brengen voor het vinden van de juiste sproeiers. Die laatste optie is echter wel de kostbaarste...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2013 01:16 #130874 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Beste Edgar, wat je eens kan proberen is om zonder vacuumvervroeger te rijden gewoon als test afblinden bij de carburator en gewoon proberen.
Is simple te doen en heeft misschien het juist effect.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
14-08-2013 14:14 #130888 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Ik ben ervan overtuigd dat zo'n simpele carburateur (vergeleken met bijvoorbeeld een Weber DCOE) goed af te stellen is zonder rollenbank.

Inhouden op constante snelheid klinkt als een te kleine stationair-sproeier (of een veel te grote, maar dat is minder waarschijnlijk). Op veel Weber-carburateurs (en volgens mij ook dit model) is de stationair-stelschroef i.c.m. de stationair-sproeier verantwoordelijk voor het stationair lopen. Maar de stationair-sproeier is ook verantwoordelijk voor de brandstof bij constante snelheid/lichte acceleratie. Pas wanneer je echt vermogen vraagt, schiet de hoofdsproeier bij.

Probeer eens een stationair-sproeier van een maatje groter. Je zult de stationairloop even moeten herstellen door de stationair-stelschroef iets dicht te draaien. Op deze manier krijgt de motor wat meer benzine bij constante snelheid en is je probleem hopelijk opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2014 15:48 #139724 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
vandaag nieuw spruitstuk gemonteerd.(voor de zekerheid)
weber vervangingscarburateur eraf gehaald en een gereviseerde zenith gekocht en gemonteerd.(prijzig spul wel) maar ja.
katterug loopt nog steeds waardeloos.
kompressie warm nogmaals gemeten. alle rond 10
als ik er een gereviseerde motor in zet zou ik dan van de problemen af zijn? of heeft iemand nog ideen?
gr ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.