- Berichten: 91
licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
- Edgar Beekhuyzen
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
alleen zitten er de verkeerde sproeiers in, deze carburateurs worden verkocht voor verschillende motoren.
Bccp in Gramsbergen wist dit al lang en biedt een vervangingscarburateur aan voor de b18a, dus met de juiste sproeiers.
De vraag is alleen welke maat.
dat weet je dus niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Dat had ik wel na kunnen kijken, want mijn 34ICH was aangeschaft bij BCCP, maar inmiddels weer verkocht. Je mag dus aannemen dat daar de juiste sproeiers in zaten voor een B18A. Reclameren bij BCCP mbt de ondervonden problemen gaf als enige reactie dat men er diverse van had verkocht en nooit klachten had gehad. Dus dan ben je uitgepraat als je je er zelf van hebt overtuigd dat er geen zaken spelen als valse lucht o.i.d. en verder ook alles in orde is."rene Brandt" schreef:
Die nieuwe weber mankeert natuurlijk niets..
alleen zitten er de verkeerde sproeiers in, deze carburateurs worden verkocht voor verschillende motoren.
Bccp in Gramsbergen wist dit al lang en biedt een vervangingscarburateur aan voor de b18a, dus met de juiste sproeiers.
De vraag is alleen welke maat. dat weet je dus niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
backbleed: 40.
hoofdsproeier: 165.
correctiesproeier: 190.
mengbuis: f-6
ik heb contact gehad met bccp en verteld wat erin zit. zij sturen een setje jets die zij gebruiken voor de b18a op.
( overigens heb ik de weber niet bij bccp gekocht). we gaan het beleven.
gr ed.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
motor loopt nog steeds niet fijn bij constante snelheid. ( licht inhouden).
het is nog steeds k.... !!
reeds gedaan:
-simons uitlaat. niks met probleem te maken.
-nieuwe brandstofpomp. niks met probleem te maken.
-nieuwe 123 onsteking. afgesteld met lamp.
-nieuwe carburateur van weber.(juiste sproeierbezetting van bccp erin)
-pakking spruitstuk vervangen, spruitstuk gecontroleerd op vlakheid.
-compressietest allen rond de 10.
-kleppen gesteld.
iemand nog een ideetje? of moet er gewoon een nieuwe motor in.
gr ed.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
De sproeierbezetting van die vervangingscarburateurs is gewoon niet altijd optimaal, dat blijkt nu maar weer eens temeer."Edgar Beekhuyzen" schreef:
iemand nog een ideetje? of moet er gewoon een nieuwe motor in.
Dus geen nieuwe motor, maar wel een andere carburateur, zoals bv. een Zenith-Stromberg (zie mijn eerdere reacties).
Wil je toch perse met die Weber 34ICH blijven rijden, dan zal alleen een rollentestbank uitkomst brengen voor het vinden van de juiste sproeiers. Die laatste optie is echter wel de kostbaarste...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Is simple te doen en heeft misschien het juist effect.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 36
Inhouden op constante snelheid klinkt als een te kleine stationair-sproeier (of een veel te grote, maar dat is minder waarschijnlijk). Op veel Weber-carburateurs (en volgens mij ook dit model) is de stationair-stelschroef i.c.m. de stationair-sproeier verantwoordelijk voor het stationair lopen. Maar de stationair-sproeier is ook verantwoordelijk voor de brandstof bij constante snelheid/lichte acceleratie. Pas wanneer je echt vermogen vraagt, schiet de hoofdsproeier bij.
Probeer eens een stationair-sproeier van een maatje groter. Je zult de stationairloop even moeten herstellen door de stationair-stelschroef iets dicht te draaien. Op deze manier krijgt de motor wat meer benzine bij constante snelheid en is je probleem hopelijk opgelost.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
weber vervangingscarburateur eraf gehaald en een gereviseerde zenith gekocht en gemonteerd.(prijzig spul wel) maar ja.
katterug loopt nog steeds waardeloos.
kompressie warm nogmaals gemeten. alle rond 10
als ik er een gereviseerde motor in zet zou ik dan van de problemen af zijn? of heeft iemand nog ideen?
gr ed
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.