licht inhouden nieuwe carburateur katterug.

Lees meer
18-06-2013 20:52 #128784 door Edgar Beekhuyzen
licht inhouden nieuwe carburateur katterug. is gemaakt door Edgar Beekhuyzen
onlangs weer eens wat gehobbyd aan onze katterug. ditmaal een simons uitlaat gemonteerd en een vervangings carburateur van weber.
motor draaid goed en trekt best. alleen voel je dat hij heel licht inhoud bij constant rijden. moet ik dit zoeken in de afstelling van de carburateur of wellicht ergens anders.
gr ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2013 18:01 #128938 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
had de indruk dat er af en toe een vonkje mist, daarom geen risico genomen en een 123 ignition gekocht en erop gezet evenals nieuwe bougies/kabels.
afgesteld met lamp maar geen verbetering, af en toe plofjes in uitlaat. wat resulteerd in licht inhouden tijdens rijden.
iemand sugesties?
gr ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2013 22:05 #128954 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Dit gebeurd vaak bij valse lucht zowel in het in als uitlaattraject.
Het inlaattraject is eenvoudig uit te sluiten met remmenreiniger bij draaiende motor op de carburateur en spruitstuk spuiten in de buurt van de pakkingen en aansluitingen.
Bij valse lucht gaat de motor versnellen.
de nieuwe simmons moet gasdicht zijn bij alle aansluitingen.
Je vermeld niet of dit op benzine of lpg is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2013 07:21 #128958 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
ik zal de aansluitingen nog eens goed gaan controleren.
auto rijd op benzine.
ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2013 14:19 #128974 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Edgar, Ik heb een B18B en die is erg gevoelig op de brandstof, 95 gaat niet lekker 98 is een duidelijk verschil. Probeer ook eens om de choke een klein stukje uit te trekken als je merkt dat hij heel licht inhoud, misschien staat je nieuwe Weber iets te krap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 22:29 #129116 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
heb toch nog eens goed gecontroleerd op valse lucht.
remenreiniger gespoten en meende toch een minimaal verschil te horen bij de pakking van het ui/inaatspruitstuk.
heb spruitstuk erafgehaald en opnieuw verpakt.
ook heb ik voor de zekerheid compressietest gedaan. allen 4 rond de 10
moet nog gaan testen/rijden. dus word vervolgd.
ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 22:38 #129117 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Die aluminium inlaatspruitstukken komen soms al krom uit de doos.
dit betekent vlakken.
ook die vier ringen tussen de kop en het spruitstuk kunnen te dik zijn waardoor het spruitstuk niet goed aansluit.
controleer het spruitstuk maar eens met wat vet ofzo tegen een glasplaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 22:45 #129118 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
ik heb geen alluminium maar gewoon het originele gietijzeren gecombineerde in/uitlaat spruitstuk.
neemt natuurlijk niet weg dat het inderdaad wel vlak moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2013 15:29 #129170 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
ben er inmiddels denk ik wel achter dat de b18 te rijk loopt. alle 4 de bougies best wel zwart.
iemand info over het afstellen van die weber 34 ich of gaat dit alleen met behulp van co meter.
gr ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2013 19:42 #129212 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic licht inhouden nieuwe carburateur katterug.
Ook ik heb jaren geleden een Weber 34ICH gekocht voor de B18A in mijn Amazon met als gevolg dezelfde problemen. In de koudere jaargetijden bleek bovendien de motor niet te willen blijven lopen op de choke tijdens de opwarmfase. Vervanging door een Weber Outlaw gaf nog meer problemen, maar die waren in één klap opgelost met de montage van een Zenith-Stromberg carburateur.
Vorig jaar een Katterug gekocht, waar ook een 34ICH op zat. En ja hoor, precies dezelfde problemen (en dezelfde oplossing! :D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.