Volvo Amazon Combi -> Start afschuwelijk slecht :(
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-03-2013 21:30 #125335
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo Amazon Combi -> Start afschuwelijk slecht :(
Blijft er tijdens het starten wel spanning op het relais staan dat de gasverdamper bedient? Proeflampje op relais zetten en starten.Lampje moet dan blijven branden.Als de spanning tijdens het starten wegvalt ,zal de auto erg lastig aanslaan!Er kan ook een probleem zijn met het safety relais,maar dat zou de gasman die de verdamper plaatste toch ontdekt moeten hebben.
Niek de boer Oisterwijk. 06 24231515
Niek de boer Oisterwijk. 06 24231515
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-03-2013 02:42 #125342
door jo jo (GAST)
Ik neem aan dat die 12.9 v gemeten wordt als de motor niet loopt .
En dat je daarna gestart hebt.
Zoizo is de 2.4 v die je tussen je accupool (+) en de klem van de plus meet VEEL te hoog dus dat wordt de klem(men) schoon maken. die 15.4 v zonder accu is een waarde die nog kan (maar dat moet je niet te vaak zo meten of je helpt je (wisselstroom)dynamo om zeep (die houdt er niet van om onbelast spanning te leveren)
Meet voor je start eens de accu spanning (meten op de accu polen ,niet op de klemmen.
Daarna starten en bij stationair precies op dezelfde manier meten.
Tot slot bij iets verhoogd toerental het weer op dezelfde manier meten.
Die waardes opschrijven en alle 3 de punten nogmaals herhalen maar dan met je meter op de accuklemmen ipv op de accupolen.
Dan bijna al je verbuikers aan (licht en blower (niet je ruitenwissemotor) en beide metingen herhalen , 1x op de accupolen en 1x op de accu klemmen.
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Volvo Amazon Combi -> Start afschuwelijk slecht :(
Hoi Rob en Rudi,
Ik heb net de laadstroom gemeten met de accu aangesloten, welke 12,9 volt bleek te zijn. Vervolgens mat ik de spanning tussen de klem van de pluspool en de pluspool zelf, welke 2,4 bleek te zijn. Tot slot haalde ik beide klemmen los, en mat ik de spanning tussen klemmen, welke 15,4 was. Ik ben een redelijke leek op het elektrische vlak, maar volgens mij lekt er dan ergens stroom?
Ik neem aan dat die 12.9 v gemeten wordt als de motor niet loopt .
En dat je daarna gestart hebt.
Zoizo is de 2.4 v die je tussen je accupool (+) en de klem van de plus meet VEEL te hoog dus dat wordt de klem(men) schoon maken. die 15.4 v zonder accu is een waarde die nog kan (maar dat moet je niet te vaak zo meten of je helpt je (wisselstroom)dynamo om zeep (die houdt er niet van om onbelast spanning te leveren)
Meet voor je start eens de accu spanning (meten op de accu polen ,niet op de klemmen.
Daarna starten en bij stationair precies op dezelfde manier meten.
Tot slot bij iets verhoogd toerental het weer op dezelfde manier meten.
Die waardes opschrijven en alle 3 de punten nogmaals herhalen maar dan met je meter op de accuklemmen ipv op de accupolen.
Dan bijna al je verbuikers aan (licht en blower (niet je ruitenwissemotor) en beide metingen herhalen , 1x op de accupolen en 1x op de accu klemmen.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-03-2013 11:03 #125349
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Volvo Amazon Combi -> Start afschuwelijk slecht :(
Beste Thijs, als de startmotor tijdens het starten goed rondkomt en de motor slaagt niet aan en gezien hetgene wat je er al aan gedaan heb zou ik zeggen dat je een slechte bobine heb dat is het enige wat nog niet vervangen is.
Kun je niet een test doen met iemand die een bobine heeft liggen tijdelijk aansluiten en proberen.
Die ingebouwde bobine's zijn nogal prijzig dus een test met een gewone bobine zou ik eerst proberen.
succes
Johan Geers
Kun je niet een test doen met iemand die een bobine heeft liggen tijdelijk aansluiten en proberen.
Die ingebouwde bobine's zijn nogal prijzig dus een test met een gewone bobine zou ik eerst proberen.
succes
Johan Geers
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 17:37 #129944
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Volvo Amazon Combi -> Start afschuwelijk slecht :(
Hallo Thijs,
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem, slecht starten op LPG en heel matig lopen op benzine.
Wat was bij jou het euvel?
Groet, Thomas
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem, slecht starten op LPG en heel matig lopen op benzine.
Wat was bij jou het euvel?
Groet, Thomas
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE