Welke inlaatsysteem?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2013 12:30 #122596 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke inlaatsysteem?
Inderdaad, Boele heeft een spruitstuk te koop voor 10 euro
Dan nog even een Stromberg carburateur (liefst een die nog niet op LPG gelopen heeft) en luchtfilter scoren, wat stangetjes en chokekabel erbij en je kunt ombouwen.
Aangenomen dat je nu al een dubbele voorste uitlaatpijp hebt.
Ik heb eventueel ook nog wel een Zenith carburateur met spruitstuk liggen, weet zo niet of die enkele of dubbele pijp heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2013 16:09 #122608 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Welke inlaatsysteem?

"Lars Rengersen" schreef:
Inderdaad, Boele heeft een spruitstuk te koop voor 10 euro
Dan nog even een Stromberg carburateur (liefst een die nog niet op LPG gelopen heeft) en luchtfilter scoren, wat stangetjes en chokekabel erbij en je kunt ombouwen.
Aangenomen dat je nu al een dubbele voorste uitlaatpijp hebt.
Ik heb eventueel ook nog wel een Zenith carburateur met spruitstuk liggen, weet zo niet of die enkele of dubbele pijp heeft.

Volgens mij heb ik ook nog wel een goede Stromberg en SU liggen + gasmengstuk en luchtfilter. Neem maar contact op als dit aan jouw specificaties voldoet.

To be honest: Waarvoor wil je het aanpassen? Terug naar origineel? Ik denk dat jouw setup vrij goed kan lopen namelijk!

• Johan Laveyne
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2013 23:54 #122631 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Welke inlaatsysteem?
Jaren terug heb ik met een volvo 144 gereden met een B20E motor, door de vele problemen met de injectie heb ik alles wat te maken had met de injectie verwijderd, ik heb dan een flens gemaakt die op het inlaatspruitstuk paste van de B20 E motor en er een carburator op gemonteerd van een B23A motor. De luchtfilter van de B20 E stond gemonteerd achter de grille zoals een P1800 E. De motor liep zowel op benzine als op gas perfect.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD