- Berichten: 7
Welke inlaatsysteem?
- Nick Peere
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Het is een injectiespruitstuk van een Volvo B20E / B20F waarbij er een gasmengstuk geplaatst is voor de gasklep. Het luchtfilterhuis vind ik nogal knullig gemonteerd.
Ik denk overigens dat het best goed kan lopen. Op deze wijze heb je m.i. een betere venturi werking dan vanaf een Stromberg carburateur met LPG mengstuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
Dit is een inlaatspruitstuk van een injectiemotor, b20e of f.
deze motoren zaten nooit in een amazon, wel in de 140 en de vroege 240 tot 1975.
Als het goed is loopt dit als een tierelier op lpg.
Op benzine wordt lastig, zo te zien zijn alleen de lpg onderdelen gebruikt.
Gave rembekrachtiger, van een 740 of 940 ??.
Hoe koel je je motor :mrgreen: volgens mij hangt er een slangetje los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Je bent beter af als het om gas gaat met een dubbele carburator met TT gasstukken is tweemaal 42 mm of een enkele caburator met een TT gasstuk.
Zit er een B20E cilinderkop op???? want dan gaat het nog harder met dubbele carburator, maar ik weet n iet voor hoe lang.
groet
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nick Peere
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
De auto loopt in mijn ogen goed, dus ga het zo voorlopig laten.
Waaraan herken je een B20E kop?
Oliekoeler is er uit, daarmee de losse darm
Nick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Nick Peere" schreef:
Alvast bedankt voor de reacties!
De auto loopt in mijn ogen goed, dus ga het zo voorlopig laten.
Waaraan herken je een B20E kop?
Oliekoeler is er uit, daarmee de losse darm
Nick
Die "losse darm" hoort toch naar de radiator te gaan, eronder in het aluminium huisje zit de thermostaat. Misschien als je de hele luchtinlaat vervangt voor een sportfilter welke je gelijk op het inlaatspruitstuk zet loopt het nog niets beter. Zal iig een stuk sportiever klinken dan

Een b20e kop herken je aan de dichtgemaakte injectie gaten boven op de kop. Zitten aan de kant van het inlaatspruitstuk naast het kleppendeksel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nick Peere
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Zal eens kijken op de kop, ga mij in ieder geval toch voor carburatie zien.
Deze loopt enkel op LPG en dat mag dus niet in Belgie, carburatie is toch net iets interessanter LPG te combineren met benzine.
Ben deze tegengekomen, hoe weet ik of dit voor B18 of B20 is? De verkoper weet het niet.
nl.kapaza.be/vi/69315024.htm
Nick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De E kop kun je makkelijk verwarren met een F kop en er is wel een verschil in hoogt en compressie verhouding.
Kijk maar eens bij de documentatie en de rubriek Volvo's rechts bovenaan.
Ook gaat een E kop net zo lang mee als een andere, 'rock solid' om een term van de eilandbewoners, die aan de verkeerde kant rijden, te gebruiken.
Dat luchtfilter is een onbekend merk en zou je best kunnen wegwerken in het front, daar zit hij ook bij de P1800 en heb je ruimte zat.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nick Peere
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Wat raden jullie me aan om aan te schaffen? Eventueel wat links naar verkoopspaginas?
Groetjes Nick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Een dubbel set is al wat duurder als je een goed set kunt vinden meestal zijn ze versleten en moet je ze reviseren.
Een Weber outlaw set is een hele goede oplossing maar kost ook wat het beste kun je zo een set Amerika over laten komen scheelt een stuk in de kosten.
Bij elke configuratie hoort een nokkenas een K nokkenas loopt zowel op een enkele als dubbelle als wel een Weberset.
Voor een dubbelle carburator en een Weberset is het raadzaam om een OMVL verdamper te hebben.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





