Waarvoor zijn de gaatjes op de Stromberg carburateur?

  • Henri van Kleef (GAST)
  • Henri van Kleef (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2012 09:50 #112982 door Henri van Kleef (GAST)
Beantwoord door Henri van Kleef (GAST) in topic Waarvoor zijn de gaatjes op de Stromberg carburateur?
Ziet er leuk uit met die afgezaagde bloemenvazen, :lol: :lol:

Hij die zijn kind benzine voert, moet niet roken als het boert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2012 14:44 #112989 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic Waarvoor zijn de gaatjes op de Stromberg carburateur?

"Marc van der Marek (GAST)" schreef:
Neee, die linksboven. De CO schroef en temp comp voegen weinig toe.

Ze voegen weinig toe maar als je toch gaat boren zou ik ze toch openmaken. Ze zitten er nooit helemaal voor niks toch?

Heb recent mijn 2 Strombergs volledig gereviseerd en merk nu goed dat als ik aan de CO schroeven draai de motor wel anders gaat lopen. Hiermee bepaal je dus het kleine beetje hoeveelheid lucht (meer of minder) aan je mengsel waardoor hij net iets mooier kan gaan draaien. In hoeverre dit dan verschil uitmaakt als je kelkjes monteerd weet ik niet. Ik probeer altijd alles zo origineel mogelijk te houden.

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2012 19:05 #112994 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Waarvoor zijn de gaatjes op de Stromberg carburateur?

"Paul de Beer" schreef:

"Marc van der Marek (GAST)" schreef:
Neee, die linksboven. De CO schroef en temp comp voegen weinig toe.

Ze voegen weinig toe maar als je toch gaat boren zou ik ze toch openmaken. Ze zitten er nooit helemaal voor niks toch?

Heb recent mijn 2 Strombergs volledig gereviseerd en merk nu goed dat als ik aan de CO schroeven draai de motor wel anders gaat lopen. Hiermee bepaal je dus het kleine beetje hoeveelheid lucht (meer of minder) aan je mengsel waardoor hij net iets mooier kan gaan draaien. In hoeverre dit dan verschil uitmaakt als je kelkjes monteerd weet ik niet. Ik probeer altijd alles zo origineel mogelijk te houden.


Ik rij op LPG, dus alleen linksboven gedaan zodat ik altijd nog een piggyback heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.